17 okt. Bryce Canyon NP bekijken. - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 17 okt. Bryce Canyon NP bekijken. - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

17 okt. Bryce Canyon NP bekijken.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

17 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Bryce

Bryce Canyon is de bestemming voor vandaag.

Met het wakker worden, het was ‘alweer’ een koude nacht geweest, ontdekte Wieb dat we toch wel een heel ander soort wereld hadden als gisteren overdag.

De opmerking, krijg nou (netjes uitgedrukt vrouwelijke vormen) bracht ook mij overeind.

Kijk eens op het dakluikje en hier, zo kun je het beter zien. Rolgordijn omhoog. Het sneeuwt!!!!

En ja ook voelen dus. Je voelde de kou naar binnen komen.

Wat nu? Gewoon in de kleren en dan er maar het beste van maken.

Wieb heeft gebeld voor een plekje in de bus voor half 2 vanmiddag. Misschien zou de bus niet rijden vanwege het weer. Een drie uur durende trip met bus en gids door Bryce Canyon NP, die dan niet door gaat is best jammer.

Maar het beste ervan hopen toch?

Nee dus, rond half elf werd Wieb gebeld, de rit ging niet door.

Wat nu? Met de camper vinden wij geen goed idee, je kan/mag niet overal komen en Wieb ziet niet alles.

Persoonlijk wordt ik ( Thea ) geïrriteerd als er zoiets is wat dan niet door gaat. Je bent nieuwsgierig geworden, wil graag zien wat er voor moois er is en dat gaat dan niet door.

Na een telefoontje met het park kwamen we erachter dat de andere bussen in het park wel rijden.

Voor de camping opgehaald en op die manier het park in. Bij het Visitor Center een folder gehaald. Daar werd ons verteld dat het laatste deel dicht is vanwege opruim werkzaamheden van de brand die hier in de zomer heeft gewoed. Het middelste deel is dicht vanwege de hevige sneeuwval vannacht/ochtend. Bleef alleen het voorste deel over. Wel was er een film van 22 min. over het ontstaan v Bryce Canyon. Deze gekeken en toen weer op een bus gestapt die ons naar Bryce Point op 2529 meter hoogte zou brengen, een punt waar je een mooi uitzicht hebt, foto’s kunt maken (bij mooi weer) en wandelen. Het uitzicht was ook mooi geweest zonder mist. Wat we konden zien was wel indrukwekkend. Veel Hoodoo's, recht opstaande rots pilaren in grillige vorm, vaak midden in een half ronde opstelling als in een amphitheater. Wieb heeft foto’s gemaakt en de wandeling was kort. Wel Thors Hammer gezien, het was van te voren voor ons onduidelijk waar die stond, zou in het park er naast staan.

Zo zijn we 2 keer uit de bus gestapt, de 3de keer was hier voor de camping. We vonden het niet gezellig om in de sneeuw/regen te blijven lopen. De paden waren slecht te zien op sommige plekken, vanwege de sneeuw. Door natte sneeuw en plassen glibberen is niet leuk. EN het ging ook niet minder sneeuwen.

Zelfs Wieb had er genoeg van en dat zegt toch wel iets, hij is een doorzetter.

Terug naar de camper, daar hangen nu de jassen over de stoelen van bestuurder/bijrijder te drogen, mijn vest ligt op bed, dat kwam onder mijn jas uit. Onze schoenen zitten onder de rotzooi, maar zolang dat nat is, blijven ze aan onze voeten, hebben we vanavond weer iets schoon te maken. Vloer/schoenen/broekspijpen.

Hopelijk is het morgen droger en een beetje warmer. Maar dit is wel het weer voor deze hoogte, 8000 ft, dan ligt er in Zwitserland en Oostenrijk ook sneeuw.

In de camper naar het weer gekeken, wordt morgen in Zion een stuk beter. Maar eerst nog bij Fairyland Point kijken, 2365 m hoog.