22 okt. van Delano nr Sequoia NP. - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 22 okt. van Delano nr Sequoia NP. - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

22 okt. van Delano nr Sequoia NP.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

22 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Visalia

Vanochtend vroeg wakker, we dachten eerst van geparkeerde vrachtwagens.

Maar nee, het waren graafwerkzaamheden aan de andere kant van de weg.

Ook niet zo heel erg, we wilde vroeg op pad en dan naar een KOA camping waar we een was kunnen doen en internet hebben.

We waren al om half 10 bij de camping. Daar kregen we te horen dat we te vroeg waren. Maar na de mededeling dat we eerst nog op pad wilde naar het Sequoia National Park en Kings Canyon was er niets aan de hand.

Aan de zuidkant van het park zijn op dit moment wegwerkzaamheden aan de gang. En wij zijn met de camper te lang. (de camping dame vertelde dat er al 2 u file stond)

Dus is het de noordkant geworden. Een hele mooie weg naar het park, maar wel erg lang vonden wij.

Ongeveer 45 minuten rijden voor we vanaf deze camping bij de ingang kwamen.

Toen nog de weg in het park. Het seizoen is afgelopen, dat houdt in dat er geen bussen meer rijden, we zullen het zelf moeten doen.

Ach dat is ook niet het grootste probleem, er zijn veel turn outs en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Het voordeel van een camper is toch wel dat je kunt eten/drinken wanneer jij dat wilt. Even op een mooie turn out blijven staan, spullen pakken en eten maar.

Het Sequoia park staat bekend om de grote bomen, die vaak meer dan drie meter omtrek hebben. De grootste boom, die het meeste volume heeft, heet General Sherman Tree, is ca. 2200 jaar oud, hij weegt ongeveer 1,3 miljoen kilo en is 83 meter hoog. De diameter is op 1 m hoogte 2,3 meter en de omtrek op de grond is ca. 31 meter. En nu jullie weer.

Vernoemd naar een generaal uit 1800. Je kunt langs de grootste bomen komen, er zijn div. routes. Het is heel bijzonder om zulke grote de bomen te zien. De belangrijkste zijn omheind. In één van de bomen was een specht al heel druk aan het pikken. Maar of het nu in een grote boom was?? Er zijn ook kleinere bomen.

Je bent net een kabouter als je zo bij die bomen staat. Na een flinke tijd toeren door het Sequoia park, zijn we teruggereden door het Kings Canyon NP. De parken zijn één, maar worden apart genoemd en ze worden ook apart vermeld op de aanduidingsborden.

In Kings Canyon park heeft Wieb nog een wandeling gemaakt naar de General Grant Tree. Deze is iets kleiner dan Sherman, maar groeit sneller dus zal hem inhalen.

Het was inmiddels afgekoeld tussen de bomen.

We waren vertrokken met een lekker zonnetje en we zitten hier op de camping op 300 meter hoogte.

In de parken is de hoogte max. 2223 meter en kan het toch behoorlijk koud worden. De korte broek en het T-shirt waren eigenlijk niet de goede kleding, maar om nu om te kleden??

Na een mooie dag, weer totaal anders als de andere parken, deze keer echt bomen rondom je, zijn we weer aan de terug weg naar de camping begonnen waar we om 18.30 waren. Eerst even de wasmachines proberen. Helaas, daar moesten teveel munten in die we niet hebben, dus morgen eerst maar een nieuwe kans. Daarna een bakkie koffie en toen eten, dus ja we zijn dan toch wel laat.

Verhalen in de pc en de foto's. Die moeten we nog verder uitzoeken.