18 okt. naar en Zion NP bekijken. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 18 okt. naar en Zion NP bekijken. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

18 okt. naar en Zion NP bekijken.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

18 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen eerst even uit het raam gekeken, geen sneeuw.

De nacht was wat minder koud geweest. Na het ontbijt de hamvraag, weer Bryce Canyon in of toch volgens plan naar Zion NP.

Het laatste dus want ondanks de vele sneeuw hebben we toch een goed beeld van Bryce C.

Na de sanitaire afhandeling vertrokken, lege tanks is wel handig want waar we vanavond overnachten kun je niks lossen. Het zou de Walmart zijn in Springdale, net buiten Zion.

Met de zon op de camper was het goed rijden.

Rechts af, het laatste rechte eind naar de East entrance van Zion. Staat daar een bord langs de weg met: verboden voor voertuigen hoger dan 13”1’ i.v.m. een tunnel over 12 miles (20 km). Wij zijn 13”5’ hoog. Dan ca. 40 km of zo omrijden naar de South entrance.

Afijn, wij rijden met twijfels door. 5 min later toch besloten om te gaan rijden. Terwijl wij weer de weg op willen rijden komt er nog een camper aan die stug doorrijdt.

Wij gaan er achteraan en kijken hoe het schip, eh de camper strand.

Na een paar km weer een bord met een heel verhaal. Kortom, wij zouden er wel tussen 9 en 18 doorheen kunnen. Wij snappen het nu, buiten die tijd zijn wij te hoog en daar binnen niet. Flexibele tunnel dus!????? 3 km voor de tunnel de park entree.

Wij mogen er gratis in i.v.m. onze America the Beautiful pas. Hoe zit het met de tunnel? Daar mag je alleen met een speciale toegangspas doorheen. Oké, en waar koop ik die? O, hier. En wat kost dat? 15 dollar!!! O wij snappen het. Voor 15 dollar rekken ze de tunnel even op!!!!!!!!

Het park in, het is mooi wat we zien. Oja, de tunnel is 1 richtings verkeer tussen 9 en 18, er door heen kan wel maar dan in het midden rijden. De heren controleurs nog wel even op het 1ste bord gewezen, kenden ze niet! Na de tunnel, best lang, vreemd gegroefde grijze rotsen, met rode strepen er in, met veel groene en ook bijna dode bomen er op. Haarspeld bochten naar beneden en loodrechte rotsen naast ons. Bij het Visitor Center stond een bord dat de RV parkeerplaats vol was en dus parkeren in Springdale. Maar aangezien er net een camper vandaan kwam toch proberen. Niet te snel opgeven. Dus hadden wij een plek en zoals het hoort zover mogelijk naar voren, er zijn meer RVers. Even later stond er nog een achter ons op 10 cm afstand. Even een snelle lunch en met de bus het park in.

Er zijn in het park 9 haltes. Bij 4, Court of the Patriarchs, eruit gegaan en de toppen Abraham, Isaac en Jacob bekeken. Koffie gekocht en lopend naar nr. 5. Een half uur over een goed soms smal iets steil pad. Onderweg zagen we veel uitgebloeide cactussen. Bij een volgende halte er weer uit en naar een cactustuin gelopen, over een met overhangende bomen tunnel achtig pad.

Bij de laatste halte, halte 9, er weer uit. Daar zagen we mooie steile halfronde rotsen waar langs men omhoog klimt, aan een touw.

Een half uur langs de Virgin River gelopen door een steeds smaller wordende kloof. Hier ook nog een vissende pelikaan gezien.

Omdat we nog meer willen zien, bij halte Weeping Rock eruit. Langs een kort maar steil pad naar lekkende rotsen.

En toen op zoek naar de Walmart (grote supermarkt) waar we ‘s avonds boodschappen wilden doen en overnachten. (In Page zagen we er ook veel campers staan).

Niets, geen stadscentrum en geen Walmart die voor ons een plekje had. Paar keer omgedraaid maar niets van dat alles. Vermoedelijk had Wieb een foto van een andere Springdale gemaakt. Dan maar richting Las Vegas. In Hurricane wel een grote Walmart. Hèhè, eindelijk een plekje, het was al bijna donker. Helaas, no overnight parking! Ook camera bewaking, dus dan maar niet, geen risico. Op zoek naar een betaalde plaats dan. Dat heeft nog heel wat moeite gekost. Pas na 2 volle RV campgrounds en 3 telefoontjes hadden we beet.

Als we het tenminste geen probleem vonden om zonder elektra etc. te staan? Nee wij niet, we konden wel weer een nacht vooruit. Bij binnenkomst kregen we te horen:

Na de drie vlaggen mag u overal op het strand gaan staan. Ondertussen was het al ruim 19.00 uur geworden, dus donker. Zoeken in het donker naar een leuk plekje aan het strand. Strand is het niet geworden, maar we stonden, bleek vanochtend, wel héél dichtbij.

Generator aan, magnetron aan en heet stoken die diepvries maaltijden.

Met een volle maag kun je goed slapen.