3 okt. v Palm Springs nr Jumbo Rocks (Joshua Tree) - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 3 okt. v Palm Springs nr Jumbo Rocks (Joshua Tree) - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

3 okt. v Palm Springs nr Jumbo Rocks (Joshua Tree)

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

03 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Om 07.00 uur werden we wakker van te veel licht.

Even buiten gekeken, geen wolk te zien, heerlijk. De gas boiler voor heet water aan gezet en water gekookt voor de koffie.

Inmiddels doen we koffie zetten door middel van herbruikbare filter op een grote plastic beker, overschenken in 2 thermosbekers en drinken maar.

Na het poedelen de airco aangezet, het werd te heet en we hingen toch aan de stroom. Na het eten alles op zijn plek en verder weer.

Eerst nog in Palm Springs op zoek naar korte broeken voor Thea, maar geen kleding winkel gevonden, jammer.

Toen de Interstate 10 op richting het oosten, naar de zuid ingang van Joshua Tree NP.

Onderweg werd er geadviseerd om de airco uit te doen om een oververhitte motor te voorkomen.

a drie kwartier waren we daar (vaak zijn we een stuk later). Vanaf de ingang van het park naar Rob’s café in 29 Palms, onze overnachtingsplaats buiten het park, is 47 miles rijden. Een goed uur als je flink doorrijd. Maar…….. we hadden besloten om in het park te overnachten en hoefden dus helemaal niet door te rijden, maar konden het op ons gemak doen. De blijkbaar nieuwe zwarte weg met 2 dikke ononderbroken gele strepen was deze keer echt wel slingerend en soms zagen we zelfs niet waar die zou eindigen, dan opeens een lichtflits, hé kijk, een auto daar moeten we heen.

Bij de info van Joshua Tree kregen we te zien/horen wat er zoal te zien/doen is.

In het park is GEEN eten en drinken of benzine te koop. Bij Jumbo Rocks hadden we de meeste kans voor een sta plek, daar waren 100 plaatsen.

Daar eerst heen en een mooi plekje gereserveerd, wat absoluut niet makkelijk is, want de camper blijkt langer te zijn, 29 i.p.v. 25 foot, die hadden we met zekerheid geboekt, maar het is gelukt. Daarna op ons gemak de rest van het park gaan bekijken.

Een mooi park, mooie afwisselende stukken natuur, goed verzorgde picknick-plaatsen, mooi uitzicht punten. Vlakbij de weg vlaktes tot bergen tot een hoogte van ca.. 1650m.

Door de vlakte rijden was redelijk eentonig, daarna werd het ruiger en mooier.

Bij Cholla Cactus zijn we er uit geweest voor de 400 m lange ( korte ) wandeling door een mooi cactusveld.

Door naar Key’s View voor een mooi uitzicht. Onderweg daarheen zagen we steeds meer Joshua Trees. De zuidkant v.h. park is er te heet en te droog voor. Het zijn cactus bomen met diverse vertakkingen die van maart tot mei bloeien.

Op Key’s View hadden we een wijds uitzicht. Zelfs tot aan de camping waar we vandaag kwamen, hemelsbreed zo’n 40 km. Op de terug weg nog bij Hall of Horrors wezen kijken, een vriendelijk plekje met stenen formaties.

In de camper eerst maar eens koffie gezet. Het werd steeds donkerder tot het flink ging onweren en regenen. Terwijl hier maar 5 cm per jaar valt.

Het diner bestond voor Thea uit zelf gebakken friet met kip nuggets en voor Wieb puree met een burger in saus. Tussen de middag trouwens eieren met bacon gebakken.

Na het eten is Wieb dit verhaal gaan schrijven en Thea gaan puzzelen.

Het zou een koude nacht gaan worden.

• 05 Oktober 2018 - 05:45

Piet En Sabina:

Hoi hoi,

Lekker genieten dus ondanks wat hobbels, is het een groot avontuur.

Wij zijn woensdag opa en oma geworden van een prachtige kleinzoon Ruben Pieter.
    Moeder en kind maken het goed.

Liefs en lekker genieten