1 okt. LA (Beverley Hills, Hollywood,Long Beach). - Reisverslag uit Vernon, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 1 okt. LA (Beverley Hills, Hollywood,Long Beach). - Reisverslag uit Vernon, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

1 okt. LA (Beverley Hills, Hollywood,Long Beach).

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

01 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Vernon

Ergens eind september zijn we met het plaatsen van en door het niet maken van verslagen, de mist in gegaan, gaan we wel in orde maken, op een camping of bij Starbucks waar hele lekkere koffie is en altijd internet.

Van El Monte hadden we te horen gekregen dat we de volgende dag (dinsdag) de camper konden laten maken. Omdat de reparateur vlak bij LA bleek te zitten, zouden we daar beslissen wat we zouden gaan doen, terug naar Acton of een andere overnachting zoeken.

We vonden een Market Place in LA, dus camper gestald. De parkeerpolitie vertelde ons dat we de camper van de parkeerplaats moesten halen, hij was te groot! en achterom moesten gaan parkeren, stonden we niemand in de weg.

Hoefden we ook niet te betalen……dat is natuurlijk niet verkeerd. Zuinige Nederlanders.

Hier zou een poppenhuis winkel zijn, zijn we daar nog even naar gaan zoeken.

Helaas bleken dat het formaat babyborn poppen te zijn, met de meisjes hetzelfde gekleed als de pop.

Verder niet dus. Niet mijn ding. Ook een andere mini winkel bleek er niet te zijn.

Op zoek naar de Hop On-Hop Off bus. Toen we de halte hadden gevonden, die redelijk dicht bij de camper was, bleek de prijs voor een kaartje per dag per persoon ons flink tegen te vallen, 48 dollar, voor 24 u. (in SFO 45 voor 48 u!).

Dus dat werd het niet, dan nog maar een stukje lopend door de stad. Maar om de een of andere reden blijkt dat mijn uithoudings vermogen toch minder is als ik zelf dacht, een uur mee lopen met de hond, geen probleem, naar de stad heen en weer, geen probleem. Maar hier met het lichtere klimwerk, dat valt flink tegen. Het zorgde er wel voor dat we heel wat minder zagen van LA dan we wilden. Wel met de camper door historic downtown gereden en veel oude gebouwen en verbouw gezien.

Toen stonden we voor het volgende dilemma, terug naar de camping (dat ruim een uur rijden is) of kijken naar iets in de buurt, langs het water, leek ons heel mooi. Ook dat werd hem niet, de prijs voor 1 nacht is bij sommige zo hoog dat je er niet eens verder over na wil denken.

Noem je zo’n dag er één met wat tegenslag? Welnee we gaan gewoon rijden en zien wel. Voldoende parkeerplaatsen voor vrachtwagens, zullen we dat proberen?

Wel ja laten we eens gek doen. Gegoogled en 1 gevonden op 13 mijl in Vernon. Dus de parkeerplaats op gereden. Eigenlijk kan het niet, maar als we morgen vroeg om 06.00 uur weg zouden gaan, dan konden we wel staan, hij heeft ons een plek aan gewezen.

Nou ik kan je aanraden dat je het voor de prijs best kunt doen, maar voor je nachtrust moet je het zeker maar niet doen. Is net de laatste truck gearriveerd om half 2 gaat de eerste al weer rijden om half 5. Op tijd wakker dus.