21 okt. van Death Valley naar Delano. - Reisverslag uit Delano, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 21 okt. van Death Valley naar Delano. - Reisverslag uit Delano, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

21 okt. van Death Valley naar Delano.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

21 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Delano

Gisteren zijn we vanuit Death Valley (Nevada) naar Delano(Californië) gereden.

‘snachts heeft het nog even flink gewaaid, geregend en geonweerd.

Het was een lange en zeker in Death Valley heel warme tocht, rond de 30 graden, ja dat je dan buiten de camper gaat zweten is niet echt gek.

Nadat we nog een korte wandeling in de Mesquite Flat Sandy Dunes hadden gemaakt zijn we Death Valley NP uit gereden rijden.

We hadden een aardig stukje voor de boeg en dan wil je ook niet super laat op een camping aankomen.

Van 60 meter onder zeeniveau naar 1400 hoogte, de bergen weer over. (Death Valley ligt in een kom omringt door bergen).

Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt voor mooie uitzichten en voor de lunch.

Tijdens onze lunch hoorden ik een vreemd geluid, het bleek dat er motorcrossers waren door de desolate omgeving.

Je wilt er echt niet dood gevonden worden, vraag niet waar die jongeren vandaan kwamen, want huizen zagen we niet.

Het was echt racen, leuk om te zien, de keren dat we ze zagen omdat het lage begroeiing is.

Het stof/zand dat door hun ge-race omhoog kwam was niet gering, het was druk op de zondag middag.

Ook hier zagen we weer regelmatig kruisjes langs de kant van de weg staan, soms staan er meerdere bij elkaar.

Toen we al een aardig eind verder waren zagen we dat er met jeeps door de begroeiing werd geracet. Het is een raar gezicht, ga dat in Nederland maar eens doen.

Op een gegeven moment zei Wieb, dit kan net zo goed Zuid Afrika zijn. En hoe toevallig, een paar mijl verder stond een bordje met Randburg en Johannesburg er op. Wij snappen die namen dus wel.

Een enkele keer passeerde ons een auto, maar na onze lunch werd het drukker, veel drukker. De vrachtwagens kwamen goed op gang en dat was voor ons te merken.

Dichterbij de bewoonde wereld dus. We zouden in ieder geval tot Bakersfield rijden en dan verder kijken. Het werd dus iets verder, in Delano.

Rond 19.00 uur hebben we, nadat de gebelde campings of te duur waren of niet opnamen, besloten om ons geluk nog maar eens te beproeven op het parkeerterrein van een Walmart.

Daar kregen we toestemming, oké zonder faciliteiten, maar dat konden we nog wel een dag.

Nu was het belangrijkste, een plekje om uit te rusten. Alleen jammer dat er tot 24.00 uur boodschappen gedaan kunnen worden en dat er vanaf 06.00 uur wordt begonnen. Wordt je toch gek van?