20 okt. v Las Vegas naar Death Valley. - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 20 okt. v Las Vegas naar Death Valley. - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

20 okt. v Las Vegas naar Death Valley.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

20 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vanaf Las Vegas via Red Rock Canyon naar Death Valley gegaan.

In de Red Rock Canyon hebben we een 13 mile lange trip gemaakt, met de auto, daar waren we verhoudingsgewijs dan ook erg snel klaar. De punten die er waren om te stoppen waren alleen bestemd om te gaan wandelen. En daar hadden we geen trek in. Ook paste een camper niet overal, daar hadden ze geen rekening mee gehouden.

Daarna verder naar Death Valley. Het werd ook steeds warmer terwijl het in Las Vegas al prima weer was.

De keren dat we voor uitzicht of kleine wandelingen de camper uitgingen hadden we al snel bezwijk neigingen.

Vlak nadat we Death Valley NP binnen gereden waren stelde Wieb voor om maar gelijk te kijken voor een campingplaats voor vannacht.

Dit soort plaatsen zijn goedkoop en je staat er met meerdere, wat ook leuke contacten kan opleveren.

Na de reservering van C22 op Sunset campground zijn we iets terug gegaan, naar Zabriskie Point. Een uitkijkpunt over een heuvelachtig maanlandschap met geel witte gladde rotsen. We hebben kleinere wandeling gemaakt naar de overblijfselen van de Borax Mining en naar Mustard Canyon. Maar we zijn en blijven Nederlanders die niet gewend zijn aan de temperaturen van 30 gr of meer.

Het is echt schitterend, de foto’s (het zijn er zoveel meer als die in het boek komen) die we ook deze keer weer hebben gemaakt zeggen eigenlijk niet voldoende, je mist gewoon de echte natuurbeleving, zoals wij die hebben gezien, gevoeld. Wieb zag een bord en wilde daar graag een foto van maken, dus even een klein stukje achteruit en foto genomen. Ziet hij opeens zwaailichten, van oom agent. Dit is een Highway en daar mag je niet op achteruit rijden. Dat klopt, maar is dit een Highway?

Ja dus, Wieb moest blijven staan, deed een pas en werd gesommeerd te blijven staan, collega erbij en uiteindelijk mocht manlief na het laten zien van zijn rijbewijs en braaf ja te hebben gezegd, dat hij dit niet meer zou doen, de weg vervolgen.

Ik heb geen foto gemaakt, wilde niet het risico nemen dat er een bon van zou komen, dus jullie moeten ons geloven op onze woorden, maar het is een vreemde gewaarwording.

Je kunt je ook niet voorstellen als je een foto ziet dat het er opdat moment zo warm is. Om ca. 14.00 stond er op de thermometer van het Visitor center 99 Fahrenheit. Dat is 37,22 Celsius!

Rond de klok van 17.30 zijn we naar onze campingplaats gereden en hebben ons daar buiten geïnstalleerd, tot 23.00 uur.

Wieb had al een rondje camping gedaan toen ik probeerde de warmte uit mijn hoofd te krijgen, even slapen.

Terwijl we zaten te eten, begon er op het veld een bandje te spelen, nog niet goed met elkaar bekend, om te oefenen voor een festival. Ze hebben ons tot 21.00 uur bezig gehouden. Wieb heeft ze nog een speciaal verzoeknr. voor mij laten spelen, Blowin' in the wind(v Bob Dylan/The Hollies).

Naast ons stond een Duits echtpaar uit Aken. Hij kon wel een beetje Engels, zij helemaal niet.

Nadat de band was gestopt met spelen begon hij een praatje over het zang/speeltalent. Ook vertelde hij ons nog wat over andere interessante plaatsen in Death Valley. (Wij mogen van El Monte wel de vallei in maar bij problemen komen ze ons niet helpen dus dat risico hebben we niet genomen en gaan we ook niet nemen bij temperaturen boven de 40 graden op ca. 80 meter onder zee niveau). En al pratende over van alles en nog wat kwamen we op het woord Vakantie. Het bleek dat zij met de regelmaat van de klok hier komen. Hij zal de vraagtekens in mijn ogen wel hebben gezien.

Wat blijkt, allebei met pensioen. Zij heeft tot 1 sept. gewerkt en hij verdient per maand € 450,00 bij, naast zijn AOW. Ja, laten we eerlijk zijn, dan kan er altijd meer als wanneer je dat niet doet.

Zij zijn vanaf half september op pad en blijven tot eind november, altijd baas boven baas.

Vanaf nu moeten zij het internet goed in de gaten houden, ivm. de sneeuw, voor de sneeuwkettingen en dergelijke ongein. Ze willen nog door de Sierra Nevada, wij er omheen.