22 juni Sail with the Whales - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 22 juni Sail with the Whales - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

22 juni Sail with the Whales

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

24 Juni 2010 | Canada, Telegraph Cove

Dinsdag

Voor vandaag staat er een boottocht op het programma

SAIL WITH THE WHALES.

Om 10.30 zouden we op de camping worden opgehaald.
Het weer zag er goed uit, maar net terwijl de camper op slot werd gedraaid, kwamen de eerste spetters.
Dus toch nog maar snel een jas ivp een trui/vest.
Nog voor dat we bij de aanlegsteiger waren was het al droog, maar om weer terug te gaan….
Bij de aanlegsteiger kennisgemaakt met de kapitein en zijn vrouw en de warme winddichte regenpakken aan.
Ben toch wel heel erg blij dat ik met een dikke regenbroek en jas mezelf droog kan houden.

Maar je realiseert je wel dat je kleddernat kan worden als er een van de lieftallige beesten die je zo graag in het echt wilt zien even omhoog komt en vlakbij de boot neerklapt.
Na uitleg over de reddingsvesten ed zijn we gaan varen.

Er was koffie met Muffins, helaas erg organische en we moeten bekenen dat is toch niet echt het eten wat wij waarderen.
De vrouw van de kapitein kwam veel vertellen over alle andere keren, maar jullie begrijpen, wij waren over het algemeen alleen benieuwd naar vandaag.
We waren nog niet zo heel lang onderweg toen er geroepen werd dat daar rechts voor ons iets te zien zou zijn. Het bleek een Humpback te zijn. Die het bij een paar keer spuiten ( fonteinspuiten) liet en zich niet meer heeft laten zien.

Steeds zagen we verder weg wel ruggen en rugvinnen en staarten omhoog komen, we hebben diverse eagles , met jong gezien, maar dolfijnen, orka’s niets van dit alles.
Voor orka’s is het nog te vroeg eigenlijk.
Tot opeens door een van ons werd gezegd, daar zijn er meer bij elkaar.
En jawel we zijn zeker 15/20 min aangenaam bezig gehouden door DOLFIJNEN. Geweldig om te zien, wat die beesten doen.
Ze doken onder de boot door,naast de boot uit het water,kriskras door elkaar.
HIER KWAMEN WE VOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na de dolfijnenshow gingen we weer richting camping. Maar niet voor dat we een Devon tea zouden hebben gehad, maar deze Devon tea was er een met alleen scones,met jam en room en tea, verder niets. Maar ach het is het idee. Nietwaar? Wieb vond ze wel erg lekker.
Het begon weer te spetteren.
De camping kwam in zicht, dus de pakken weer uit en van boord. Nog even langs de campingwinkel en de camper in.
Direct de foto’s bekeken, want we wilde ze zo graag zien en dan kon daarna de filmcamera worden opgeladen en kunnen we tenminste iets van de film bekijken.
Halverwege de tocht was de accu leeg en aangezien we maar één accu hebben…………
Wieb probeert even te slapen, terwijl het verhaal door mij wordt neergezet.
Wie weet gaan we straks nog iets ondernemen.

Het was 16.00 uur toen ik het eerste stuk had geschreven.
Het is nu 21.00 uur.
Wat we in die tussentijd hebben gedaan?
Wieb heeft heerlijk een poosje geslapen, terwijl ik bezig ben geweest met mail lezen/beantwoorden.
Daarna maar eens overleg gepleegd. Van deze omgeving hadden we niet zoveel gezien, bij het aankomen gisteren was het al etenstijd, een klein rondje lopen bij het meer en dat was het. Dus naar het dorp Telegraph Cove konden we wel gaan doen, want morgen trekken we weer een eindje verder het eiland op.
Op onze route kwamen we een houtverwerkings bedrijf tegen.
Wat een geweldig mooi gezicht om te zien, wat een bomen gaan er om bij zo’n bedrijf.
In het midden gelaten of het wel of niet goed is voor de natuur, het is machtig om te zien.
Nog een eindje verder gereden en toen kwamen we bij een heel lief klein plaatsje.
De huizen staan op palen en zijn via plankieren,de Boardwalk te bereiken heel apart.
Er was een gezellig uitziend restaurantje en daar zijn we maar eens naar binnen gaan.
Na het nuttigen van een heerlijke maaltijd zijn we nog een stukje verder gereden en daarna weer richting camping.
Onderweg kwamen we nog een keer langs de ‘boomstammen’ zoals wij ze noemen en hebben er nogmaals de tijd voor genomen om te kijken en te filmen.
Eenmaal op de camping aangekomen hebben we nog even naar de baai zitten kijken, het is zo mooi, zo groot, zo kalm.
Nog even een klein stukje lopen en helaas, er kwamen muggen.
Dus Thea naar binnen en Wieb nog even verder met de filmcamera, uitproberen zodat de accu weer leeg kan raken.
Thea de laptop aan gezet voor de rest van het verhaal van deze dag.
Straks nog foto’s van vandaag erop en dan zit er weer een dag op.

• 27 Juni 2010 - 06:56

Sandra:

Wat had ik graag met jullie mee willen gaan.Jullie hebben wel een hele mooie vakantie zo. Geniet nog lekker van de laatste dagen.