21 juni Port Hardy - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 21 juni Port Hardy - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

21 juni Port Hardy

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

22 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Maandag

Rustig wakker worden, dat was ons devies vandaag.
Eerst zorgen dat we de magen hebben gevuld en kleding aan.
Vandaag zouden we op naar de volgende camping.
Maar toen we net de gordijnen opdeden konden we niet echt geloven dat we daar een nacht gestaan hadden.
Wat een camping, het een nog armoediger als het ander.
Nu weten we,ieder zijn meug maar toch……….
Het is erg druilerig geweest vanochtend en het sprak ons niet aan om door het stadje te wandelen.
We hebben onze onvolprezen telefoonkaart maar weer eens gebruikt, het lijkt wel of daar nooit minuten vanaf gaan,het blijft 720.
Niet dat wij klagen!
In ons dikke boek over Canada en in de verschillende folders hadden we wel veel over deze omgeving gelezen, maar wie weet zou de info nog iets voor ons hebben.
Wat is een must? We kregen 2 stencils met daarop diverse dingen, waar er niet een opstond die wij hadden opgezocht. Maar wij de boel doorgelezen en toch maar besloten zelf op pad te gaan.
We hebben een heerlijke strandwandeling gemaakt, heen over de weg en terug ( Wieb) langs de vloedlijn en Thea dichter bij het pad.
Schelpen gevonden, foto’s gemaakt. Kortom weer heel geslaagd.
Terug bij de camper, eerst eten en dan…………..
We besloten ons maar te houden aan het lijstje wat wij hadden gemaakt. Dus hebben we onze weg vervolgd naar het fort Rupert, daar zou het heel mooi zijn, historisch kerkhof, museum en dat allemaal over de indianen.
Van het hele fort is ondertussen niet veel meer over,in onze ogen dan. Er staat een kleine uitkijkpost en wat huizen met indiaanse tekeningen, een klein kerkhof met bijzondere Indiaanse graven maar een echt een museum nee……………..
We hebben nog pogingen gedaan om Bald Eagles , witkopzeearand te fotograferen maar dat is heel moeilijk. Net zo moeilijk als vissen fotograferen.

We zijn terug gereden richting het dorpje en besloten omdat het mooi droog weer was geworden naar de haven te gaan. Wat was het daar mooi, zo veel pleziervaartuigen, echt heel leuk om naar te kijken en als je dan daar hebt rond gewandeld, dan ga je op zoek naar speciale dingen om te filmen. Het is lastig maar het is Wieb toch gelukt om een zeearenden te fotograferen.

Ondertussen begon het tegen vier uur te lopen en aangezien we de volgende camping nog niet hadden bezocht vonden we het raadzamer om maar eens op te stappen.
Nou onze zeurmiep ( de gps) wilde niet mee werken, ze kende het adres niet.
Maar dat houd wel in dat je het gevoel hebt de verkeerde kant op te gaan maar niet weet welke kant.
Uiteindelijk zijn we bij de info van het dorpje waar we moesten zijn maar eens de weg gevraagd.
Nou met onze zeurmiep waren we er nu nog niet.

Het bleek dat we ong. 20 min verder moesten rijden en dan zouden we er komen
En inderdaad dat bleek zo te zijn
We zijn nu in Telegraph, hier blijven we 2 nachten en trekken dan weer verder.
En mooi dat we staan…..met de neus van de camper staan we naar het water te kijken.
Daar gaan we morgen onze tocht Sail with the Wales maken.

Er zouden hier marters, otters, dolfijnen, robben en soms zelfs walvissen te zien zijn.
Heel benieuwd wat we te zien krijgen, zo vlak voor onze neus.
En wat morgen aangaat………………………

• 23 Juni 2010 - 09:05

Anja: