9 juni rustdag in Banff - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 9 juni rustdag in Banff - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

9 juni rustdag in Banff

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

13 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Woensdag,wasdag

Met het wakker worden tikte de regen op het dak.
Geen probleem want we hadden vandaag een rustdag in gepland.
Het is ook prettig om rustdagen te hebben, ons oriënteren op de volgende dagen en tevreden kunnen vaststellen dat we gewoon op schema liggen.
Voor de knie van Thea is zo’n rustdag ook goed want die mag de volgende dagen er weer tegen aan.
Er moest gewassen en gepoetst worden. En als je dan een rustdag houd, hou je die ook goed.
Tegen de tijd dat we eens op pad gingen was het al 12.00 uur geweest.
Maar toen hing ook de helft van de was te drogen in de camper.
Geen gezicht maar je moet wat.

We zijn naar Minnewake Lake, Johnston Lake, Two Jake Lake, geweest. Ook met regen toch mooi.
Eigenlijk een beetje zoals van de week, maar wat meer zijwegen gebruikt.
Ondertussen klaarde het weer op, toch nog droog, prettig met rijden.
Onderweg zijn er nog twee vogeltjes, lijken erg op onze mussen, maar dan met mooie gekleurde staartjes, gefotografeerd.

Wilde dieren hebben we niet gezien, buiten de voor ons al bekende.
Wel hebben we al wel gehoord/begrepen dat de richting waar we nu heen gaan meer kans is op ander wild zoals beren.
Daar hopen we dan maar op!

Daarna maar eens op naar Banff zelf. Er zou in ieder cafe een internet verbinding zijn.
Dus dat zou moeten lukken toch?
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk hebben we er een gevonden. Bij de wereldberoemde Starbucks. Na inloggen, konden we 2 uur gratis internetten.
Nou het lezen/beantwoorden van de gewone mail kost toch al gauw een half uur.

Dan nog de reisverslagen plaatsen en de erbij behorende foto’s dan is de tijd voorbij.
Gelukkig dat we steeds proberen de verslagen dezelfde dag te maken, ook al kunnen we ze niet altijd plaatsen. Internet, kopiëren en plakken van word documenten en klaar.
Ook de foto’s zoeken we per dag uit, lijstje erbij zodat we ook die gelijk kunnen plaatsen.
Efficiënt zijn we wel geworden :) de foto’s worden per dag op de laptop gezet en op de usb stick in geval van je weet maar nooit. Ook al hebben we geen tijd/zin meer om uit te zoeken. Ze krijgen de naam van de dag met de gebeurtenis, kunnen we bij het uitzoeken de goede serie foto’s opzoeken.

Maar goed, de gratis tijd was haast voorbij voor ons, toch even op msn kijken en zien wat de verkiezingsuitslagen zijn geworden…………..

Daarna wilde Thea nog graag naar een museum, over de wilde dieren.
Voor het museum waren we te laat, maar het winkeltje hebben we wel bezocht.
Een dvd van de Canadese Rockies gekocht en een kaart van de trein die ons zo vaak stoort in onze nachtrust.

Het uit eten gaan bij de Griek hebben we maar niet gedaan, we hadden nog geen trek en dan moesten we na een kleine twee uur weer gaan rijden. De afstand naar het dorp is ong. 7 km en erg steil.
Dus dat is geen echte optie, onze vriezer bied genoeg mogelijkheden en misschien moeten we de komende 2 dagen vanwege tijdgebrek wel uit eten, niks mis mee toch??
Wieb, de kok in de vakanties heeft aardappelblokjes met groenten (wortel,bloemkool,broccoli) gebakken en kipfilet. Als dessert serveerde hij in een mooi wit plastic dessertschaaltje een paarsige bosbessenyoghurt die hij zelf gekocht heeft.
Na nog wat was en administratie werd het geheel afgemaakt met een lekkere champignonsoep.
Nog even het verslag afmaken en bedtijd.Morgen willen we vroeg op voor een lange dag met veel te zien/doen naar Jasper.