6 juni naar Banff - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 6 juni naar Banff - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

6 juni naar Banff

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

09 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Zondag

Opstaan met volop zon.
Nu was dat al wel eerder voorgekomen, maar het is toch iedere keer weer prettig.
Vandaag zouden we een korte reis maken,die mooi was met bergen in het vizier en besloten maar gelijk een aantal van de voor ons belangrijke attracties te gaan bezoeken.
De camper op een parkeerplaats gezet, naast eenzelfde van Campingworld/Moturis. Hun nr.287 wij 288!
Het bleek een vrij jong stel te zijn uit Engeland afkomstig, die hebben een half jaar verlof opgenomen en zijn nu dus aan het reizen.
Ze begonnen in Los Angeles en gaan rondreizend tot New York. Het Canada deel hebben zij erop zitten. Maar 6 maanden is toch wel een hele tijd.

We hebben als eerste een wandeling gemaakt langs het Minnewanka Lake. Daar waren veel duikers, iets wat we nog niet gezien hadden. Erg leuk die bewegende ballon die hun plaats onder water aan gaf. De kleuren van het meer waren niet egaal,maar donker/licht/oceaangroen. Heel apart. Helaas is dat op de foto's niet duidelijk te zien.

Halverwege onze wandeling kwam er gezellig een hoornschaap de weg op gelopen en er is ons steeds verteld blijf uit de buurt van loslopend wild. En ja het is toch wild. Dus even afwachten wat hij/zij ging doen. Maar het bleef op redelijke afstand, dus het kon wel.
Wij weer verder, Wieb had zijn petje op, die had ontdekt dat hij toch echt bovenop zijn hoofd verbrand is. Dus om erger te voorkomen…….
Toen we vlakbij ons doel waren, wilde Thea’s knie toch niet zo geweldig meer. Dus omdraaien dan maar en terug lopen. Nu was het hoornschaap zijn familie ook aanwezig. Gelukkig hadden ze afleiding genoeg met al die auto’s in de buurt, dus konden we rustig doorlopen.
We besloten eerst te eten en dan dezelfde weg met de camper te doen, zodat we naar het volgende meer konden: Two Jack Lake. Net als alle keren was het ook hier weer heel erg mooi, maar dat kan ik blijven zeggen!

Nadat we ook hier nog een poosje uit de camper zijn geweest zijn we op zoek gegaan naar het Indianen museum. Op zich heel leerzaam en mooi. Maar eigenlijk hadden we toch iets meer verwacht. Maar je kunt niet alles hebben in dit leven nietwaar?

Na het museum vonden we dat we maar naar de camping moesten gaan.
Lekker buiten zitten……..
Nou dat lekker buiten is over, want de zon is vertrokken dus dan is de warmte ook bijna gelijk weg.En …………… heel leuk, de rust kunnen we wel vergeten.
Er zijn nl wegwerkzaamheden. Jawel…….. op een camping en ook vandaag (zondag dus) wordt er aan gewerkt. Er komt net rust, het is 18.00 uur. Benieuwd hoe laat ze morgenochtend weer verder gaan en OF dat ze straks nog beginnen.
De ruimte in het stuk waar wij staan is voor ong. 350 plaatsen en als er nu 30 campers/caravans staan is dat heel veel. Dus niet gezellig. ( Het Engelse stel had op de parkeerplaats moeten overnachten omdat de camping vol was,wij hadden gereserveerd,zij niet, maar hoezo vol?)
Maar we staan deze keer ook absoluut niet voor de gezelligheid, we willen hier veel zien. En volgens alle vergaarde informatie is hier ook heel veel te zien.
Dus de komende dagen zullen wij als het goed is veel op pad zijn.
Het is vanavond flink gaan regenen en het is voor ons te hopen dat het morgen droog is.
Wat warmer weer zouden wij met open armen ontvangen.
Maar de plannen gaan door.