2 juni Waterton Lakes - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 2 juni Waterton Lakes - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

2 juni Waterton Lakes

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

03 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Woensdag,

Gisteravond lagen we erg vroeg op bed. Al rond 22.00 uur.
Zou je denken dat je er ook vroeg uit komt!
Dat viel tegen, pas tegen 10.00 uur, haast de klok rond, waren we echt in ontbijt stemming.
Toen eerst maar eens aan het uitzoeken waar de wasserette precies zit, konden we die met een bezoek gaan vereren.
Twee machines tegelijk laten draaien en ondertussen de boodschappen gehaald.
Die eerst maar terug gebracht naar de camper. Daarna de was uit de wasmachines, in de droger en met Nederlanders een praatje gemaakt.
Was mee genomen naar huis en nadat de handwas gedaan was, die ook maar naar de droger, voor zover die erin mag/kan.
Tot ergernis van Wieb heb ik 2 vrij nieuwe t-shirts mee, die lekker zitten, maar die echt met de hand gewassen moeten worden. Als het aan hem ligt draag ik ze de resterende weken niet meer………….denk het dus niet. Moet er toch wel leuk uitzien zaterdag???
Nadat we de handwas uit de droger hadden gehaald, hebben we nog gekeken of er nog wat leuke winkeltjes zijn, zijn er zat maar of ze allemaal de moeite waard zijn??
Bij een toch naar binnen, daar hebben we nog twee kaarten, voor eigen gebruik en een paar magneetjes gekocht Wieb heeft een nieuwe verzameling!!

Het is hier op de camping vergeven van squirrels, in allerlei soorten en maten.
Het zijn grondeekhoorns, een kleinere uitvoering van onze eekhoorn.
Er zijn diverse kleuren en ze zitten echt overal. De molshopen die wij kennen, zijn niets vergeleken met de ondergrondse gangen van deze squirrels.
Wij hebben twee ingangen van deze schatten, één vlak voor de deur, kijk met in/uitstappen en één die iets verderop zit. Die voor de deur heeft Wieb dichtgemaakt.
Als er een dreiging is piepen ze. Op zich wel leuk maar het is een heel raar gezicht om deze beesten acher elkaar aan te zien rennen op het gras/grind.
Net als de squirrels zijn er ook een soort herten, we weten niet de juiste benaming, zo mak als een lammetje.
Zo lopen ook overal rond op de camping maar ook in dit dorpje, moet ik er wel bij zeggen dat we nu in een Nationaal Park zitten en daar zijn die beesten dus ook veel meer te bekennen.
Ze staan gewoon vlak naast de camper/caravans. Blijven staan/zitten als je maar geen moeite doet om ze aan te raken.

Nu was ons al verteld dat er hier een waterval zou moeten zijn, maar we wisten niet precies waar.
De dame vertelde ons waar dat zou zijn. Dus daar zijn we heen gelopen, kostte toch nog wel wat moeite in dit dorp waar je niet kunt verdwalen om het te vinden, maar we hebben het bereikt en het is de moeite waard!!! 25 meter waterval in twee keer, prachtig om te zien.
Onze wandeling vervolgd, langs het meer. Gelijk een goede beweging dus, vanaf het meer komen we op de camping. Daar hebben we een beetje van onze Ben & Jerry’s op en toen niets, gewoon niets anders dan lezen. Heerlijk.

Voor morgen staat een boottocht op het meer op het programma en daarna willen we een deel van de wandeling langs het meer maken. De totale lengte die te lopen is, is 20 km. Dat is toch wel te veel van het goede, maar het is wel prettig om te weten hoever je kunt gaan.

• 04 Juni 2010 - 16:51

Mariël En De Rest:

Wieb, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het zal vast speciaal zijn om dat in Canada te vieren.
    Thea, veel plezier vandaag met je man.
    Wij genieten hier van het zonnetje. Schijnt die bij jullie ook?

• 05 Juni 2010 - 14:13

Sandra:

Ook namens mij van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van (maar dat lukt vast wel). Thea jij ook gefeliciteerd.