28 sept. Van Monterey langs de kust naar Oceano. - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 28 sept. Van Monterey langs de kust naar Oceano. - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

28 sept. Van Monterey langs de kust naar Oceano.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

28 September 2018 | Verenigde Staten, Oceano

Vandaag eerst maar eens naar de garage, helaas, hulp kon hij niet bieden.

Omdat we richting het zuiden gaan was het geen probleem, garage’s genoeg. Misschien moeten wij toch eerst even goedkeuring hebben van El Monte. ( hebben net ontdekt dat het morgen weekend is) de mobiel van Wieb was niet opgeladen en hij kon niet bellen en/of gebeld worden.

Shit dus. Toch maar op pad. Zonder verwarming komen we ook een heel eind.

Vandaag zouden we een aardig stukje rijden, maar vooral langs de kust en dat geeft afwisseling.

Tenminste…………. als je Tomtom gewoon doet wat je hem opdraagt, de route wijzen naar daar waar jij heen wilt. Wat dus aardig is mislukt. Aan het begin van de reis voor vandaag stond onder andere de 17 miles drive op het programma, mooie route met leuke uitzichten. Boodschappen voor een fiks aantal dagen gedaan, (hoeven we niet iedere twee dagen), lunchen we in de camper.

Vervolgens op pad. Gewoon Tomtom volgen toch?? Nou niet toch!

Hij heeft ons een heel andere richting uitgestuurd als dat wij wilden, haarspeldbochten in de bergen, echt niet Thea’s ding, en na een tijd zei Wieb dit is niet de goede weg en ik stop hier mee. Volgens dit kreng moet ik nu nog 40 km deze weg volgen en dan zijn we er nog niet.

Jippie dezelfde weg terug. Ja, we gaan straks via de kust Thea, als we het beginpunt kunnen vinden.

Als we eenmaal bij de kust zijn aangekomen, zijn er hele mooie vergezichten, echt de moeite waard.

Op het punt waar we getankt hadden stond vanuit de bergen dus wel aangegeven de 17 Mile drive!!!

Net buiten Monterey de mooie route gereden. Het is een slingerende weg langs mooie huizen, golf velden met gras zo groen als...eh gras, scherp contrast met bv de schuine zand kanten. Het gras wordt zo ongeveer met de nagelknipper bij gehouden. Langs het strand, waar we zeeleeuwen zagen springen in het water en veel pelikanen en.. oh ja, herten gezien. En nog een bruidspaar aan het strand voor de fotoshoot.

Ook nog de nodige aardbei vitamientjes naar binnen gewerkt. Diverse malen even uit de camper geweest om van het mooie uitzicht te genieten

Onderweg hebben we nog diverse grote velden met pompoenen gezien, flinke oogsten. Ook het andere fruit zoals appels en aardbeien was ruim voorradig. Daar hebben we nog van gekocht. Goed voor de vitamines. Het plukken van de pompoenen en het fruit gebeurd voor het merendeel door de Indiaans/Mexicaanse bevolking of personen die nog dat extraatje nodig hebben. Eigenlijk hetzelfde als bij ons de Polen en de minder bedeelden het werk doen.

Bij weer een mooi uitzicht hebben we besloten dat we gelijk maar moesten eten, pannenkoeken, uit de vriezer, snel klaar en weer eens wat anders als friet. Morgen wordt het weer anders, vast wel.

We hadden al bedacht, zullen we een andere camping zoeken, maar ja deze camping rekent op ons.

We zijn toch door gereden en uiteindelijk kwamen we om 20.00 hier aan in plaats van 16.00 wat we zo graag wilde.

Nog even koffie, verhaaltjes van twee dagen schrijven, foto’s kijken en dan naar bed.

• 03 Oktober 2018 - 18:01

Joey: