27 sept. Van San Francisco naar Monterey. - Reisverslag uit Monterey Park, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 27 sept. Van San Francisco naar Monterey. - Reisverslag uit Monterey Park, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

27 sept. Van San Francisco naar Monterey.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

27 September 2018 | Verenigde Staten, Monterey Park

El Monte is al vroeg gebeld en we kregen in de loop van de ochtend te horen waar we de camper konden laten maken.

Als eerste wilden we echter nog de poppenhuiswinkel gaan bezoeken. Wieb heeft heel wat rondjes gereden, was niet nodig, gezien de kleine hoeveelheid miniaturen die er was. Ik was snel klaar, met mijn portemonnee nog gevuld, jammer voor mij. Misschien in een andere stad nog een mogelijkheid. Na het zoeken, nog even naar de Golden Bridge gegaan, we komen hier immers niet meer.

Naar het zuiden gereden, naar Monterey, zoveel mogelijk langs de kust. Het nadeel op dit moment is dat er heel veel weg werkzaamheden zijn, die dus voor de nodige files zorgen.

Het ritje naar Monterey, met de nodige files dus zorgde ervoor dat het garage bedrijf al dicht was.

Goed, morgen een nieuwe ronde. Met het weg rijden zag ik een flinke hoeveelheid tentjes van zwervers langs de kant van de weg, net buiten Salinas.

Op naar de camping zelf, ook dat was nog even zoeken. Maar toen we er aan kwamen………….

wat een oase van rust en stilte. De camping heeft een heel toepasselijke naam. Veterans Memorial Park.

Heel mooi gebied, ieder mag en kan er staan, er wordt een kleine bijdrage gevraagd en je hebt gewoon echt rust om je heen.

We moesten vanochtend wel op tijd bij de garage zijn voor de verwarming, helaas zijn monteur is er vandoor….. hij kan ons niet helpen.

Wij hebben zelf toch wel even flink de pest in gehad, de poppenhuis winkel stelde niets voor, de camper niet gemaakt en de koffie niet zelf kunnen maken staan ons toch wel tegen.

Onderweg hebben we nog diverse velden met pompoenen gezien, de oogsten waren groot en ook het andere fruit, appels, aardbeien was flink voorradig. Daar hebben we nog van gekocht. Goed voor de vitamines. Het plukken van de pompoenen en het fruit gebeurd voor het merendeel door de Indiaanse/Mexicaanse bevolking of personen die nog dat extraatje nodig hebben. Eigenlijk hetzelfde als bij ons de Polen en de minder bedeelden het werk doen.

Omdat het op de camping zo rustig was heb je gelijk een ander vakantie beeld. Genieten van je rust, bijkomen van het leven thuis.

Het verhaaltje typen heb ik achterwege gelaten, we waren al later op de camping, moesten nog eten en toen vond ik het dus al te laat worden.