26 sept. San Francisco dag 2. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 26 sept. San Francisco dag 2. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

26 sept. San Francisco dag 2.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

26 September 2018 | Verenigde Staten, San Francisco

Alweer een dag SFO, deze keer één die vol hindernissen begon. Het bleek dat de heater niet meer ontstak en dus geen warme lucht in de camper.

Bij het verlaten van de camper hebben we er geen van twee erg in gehad om een petje voor Wieb mee te nemen,erg praktisch is gezien de rode hoofdhuid van gisteren.

Na het kopen van een buskaartje kwamen we langs een groot winkelcentrum, onze volgende trip begint dus daar. In de metro kwamen we tot de ontdekking dat we ook de kaartjes voor de Hop On Hop Off waren vergeten, niet zo heel erg, maar we hebben er wel voor betaald. Als geintje zou ik (Thea) overnieuw beginnen vandaag ? Ja dus, zonde van de kaartjes, maar ook dat petje is geen overbodige luxe.

Dus terug naar de camping.

Vanaf het trein station onderweg nog even bij Starbucks langs geweest voor de koffie, in de camper een flesje drinken gemaakt, het petje opgezocht en de kaartjes voor de Hop On Hop Off meegenomen.

We hebben een fiks stuk openbaar vervoer gedaan, maar wat een crisis, voor ieder traject moet je een ander kaartje kopen. Heel erg achterlopen doen die Amerikanen hier wel mee.

Met de trein naar station X, vervolgens met de bus naar station A, en dan nog een stukje met de tram naar station B en allemaal andere kaartjes die ook niet de hele dag geldig zijn. (Later bleek dat de metro van BART is en de tram/bus van MUNI).

In de stad eerst naar het Golden Gate park, persoonlijk moet ik zeggen dat me dat flink is tegengevallen, als park had ik meer verwacht. Eigenlijk te groot om lopend te doen.

Daarna de Japanse Tuin, wat wel leuk was. In The Academy of Science, is een kamer waarin een aardbeving plaats vind en alles omvalt.

Leuk, daar gaan we kijken. De kamer alleen kon niet, het werd de hele Academy en dat kostte maar $ 35,00 p.p. Dat vonden we toch niet zo leuk, als je bedenkt dat we de Japanse tuin voor $ 9,00 hebben kunnen doen.

Met de rode Hop On Hop Off weer naar het centrum en daar vertelde ze ons dat we als we daarvoor hadden betaald over een klein half uur met de avond trip konden gaan.

De verteller viel tegen, die van dinsdag bleef kletsen, die van vandaag deed dat heel weinig en het nadeel van die bussen is, dat er aan één kant zonneroosters op de ramen staan, dus aan die kant zie je niets. Ook het rijgedrag van sommige van die chauffeurs is niet geweldig, soms gas erop, dus daar bof je dan ook niet altijd mee.

Wel hebben we kans gezien om een sim kaart te kopen voor Wieb’s telefoon, kan hij in ieder geval goedkoper in Amerika bellen, zodat hij morgen met de verhuurmaatschappij kan overleggen over het niet meer hebben van de verwarming.

We hadden besloten dat ook de poppenhuiswinkel in SFO een bezoekje zou krijgen. Het uitzoeken van waar zit hij, was al een aardige klus, toen nog het nummer. En ja dan begint het tweede probleem. De blvd begint bij 1 maar we moeten naar 5150. Of moeten we aan de andere kant beginnen en dan maar kijken waar we uit komen, gelukkig hebben we Tomtom mee genomen.

Omdat we de 27ste sept weer zouden verkassen, hebben we besloten dat we de blvd morgen gaan zoeken, parkeerplaats voor camper en dan nog maar een stuk lopen. Nog meer openbaar vervoer………… daar passen we voor. Op onze kaartjes bleek bij uitchecken dat er niet voldoende geld meer opstond, daar hebben we redelijk tot zeer ernstig maling aangehad en zijn door de poortjes gelopen.

Op de weg naar de camping kwamen we langs Jack in the Box (een soort Mac). Daar hebben we gegeten. Terug naar de camper en opzoeken van de El Monte gegevens zodat die al vroeg konden worden gebeld.