8 juni Lake Louise/ Moraine Lake - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 8 juni Lake Louise/ Moraine Lake - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

8 juni Lake Louise/ Moraine Lake

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

09 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Dinsdag

Na een goede nachtrust, zijn we eerst eens naar een telefooncel gegaan.
Even wat familie bellen in een stralende zon.
Wij zouden naar Lake Louise, maar onderweg kwamen we een parkeerplaats tegen met zo ongelooflijk veel campers dat er toch wel iets te doen moest zijn.

Inderdaad het was Johnston Canyon.
Upper en Lower Water falls.
De Lower was niet zo moeilijk, buiten de treden want die beginnen toch wel aardig op te spelen bij Thea.
Gelukkig zijn het alleen de treden, de rest valt mee.
Het was ook een prachtig gezicht, bij de Lower Falls konden we via een kleine grot,doorgang er héél dichtbij komen.
Toen naar de Upper, dat was een ander verhaal, we waren een heel eind toen het bij Thea niet meer ging en ja er zijn nog meer dagen .Dus helaas, de top hebben we niet bereikt, had wel leuk geweest, maar realistisch moet je ook blijven.

Hierna in de camper onze lunch gebruikt en alsnog naar Lake Louise.
In één woord adembenemend. We waren er allebei stil van. En dat zegt wat toch?
Een wandelingetje, maar voor het merendeel kijken, foto’s maken en filmen.
Zo mooi!!!!!
De sneeuw/ijslaag op de berg achter het meer is 80 meter dik en wij keken erna met een afstand van 7 kilometer.
Dus als er ijs naar beneden valt, ( 500 tot 1000 meter) duurt het 20 sec. voordat het geluid de toeschouwers heeft bereikt. Volgens de info borden is de gletsjer nu de helft van 1830.
Toevallig had Wieb de avond ervoor gevraagd wat vind je het indrukwekkendste van wat je hebt gezien tot nu toe??
Nou dat antwoord heeft hij.

Toen op naar Lake Moraine, de klim naar het overzichtspunt zou via trapjes gaan, Wieb vond dat hij beter eerst eens kon gaan kijken.
Hij heeft gefilmd en kwam terug met de mededeling dat het ook heel mooi is, maar vanwege de traptreden geen doen voor Thea.
Wij zien heel veel Ground Squirrels, maar een echte Eekhoorn hadden we nog niet gezien.
Vandaag wel één, maar hij/zij was heel vlug. Hoop dat ik hem toch op de foto heb.

Dus dan maar lopend naar het lage deel. Ook dit meer is mooi, maar toch weer anders.
Terwijl Wieb het ‘strand’ op was hoorde Thea een mevrouw vertellen dat nog geen week geleden hier met snowboots gelopen moest worden. Zoveel sneeuw lag er nog.
Niet te geloven toch. Het meer was ook maar voor de helft ijsvrij.

Na Lake Moriane zijn we richting camping gegaan, maar als je vaak maar 60 km per uur mag rijden dan duurt een rit van 70 km erg lang.
Ondertussen hebben wij nog een halt gehouden voor een aantal wapiti herten.
Mooie beesten om te zien.
En ja, ook daar moesten foto’s van gemaakt worden.
Na een tijdje zijn we weer verder gereden en begon de vermoeidheid van het buiten zijn bij Thea toe te slaan, gelukkig niet bij Wieb!!
Knikkebollen gebeurden nogal eens.
Vlakbij Banff gingen we opzoek naar de Mac want ondertussen was het toch al 20.00 uur geweest.

Na de Mac op de camping aan,wasje gedaan, het verhaal gemaakt, dan is het al weer haast bedtijd.

• 10 Juni 2010 - 13:15

Ria Van De Kant:

Lieve Thea en Wieb, Wat een fantastische reis maken jullie en wat leuk dat we zo met jullie mee mogen reizen. Ik geniet hier al achter mijn computer...hoe zal het voor jullie dan wel niet zijn. Zeker onvergetelijk. Een goede reis verder. PS Wieb nog van harte!
    Dag hoor, Ria en Jan

• 10 Juni 2010 - 13:29

Tru En Gert:

Jongens, wat genieten jullie!en wat een foto's!!
    Bedankt voor jullie kaart,woensdag 9-6 ontvangen,best snel.
    liefs van ons