7 Juni dagje Banff en omgeving - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 7 Juni dagje Banff en omgeving - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

7 Juni dagje Banff en omgeving

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

09 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Maandag

De regen is vannacht met bakken uit de lucht gevallen. En ineens was het……droog.
We verder wakker met de zon in de camper, dus dat moet je benutten.
De buitenactiviteiten hebben prioriteit zolang het droog is.
Nog even met Regina gebeld ( morgen Mark) en toen op reis.
Naar de gondel, daar hebben we een prachtig uitzicht gehad over het dal, en de rondom ons liggende bergen. OOK over de buien die er voorbij/overtrokken. Ook de trein die we geregeld horen hebben we kunnen localiseren en de camping ontdekt.
Wij hebben nog een wandeling over een planken trap en plateau gemaakt, lastig lopen voor Thea, maar zeker de moeite waard.

Na een beker chocolade melk, om op te warmen, zijn we naar het observatiedeck gegaan.
Dat was nat, dus niet echt prettig lopen. Het was ook even een rondje en toen naar beneden.
Wieb op zoek naar zijn magneetjes en t-shirts en Thea gewoon een beetje kijken.
Bij het naar beneden gaan met de gondel werd er een foto van ons gemaakt, die we als we wilden beneden konden kopen. Het is een leuke foto, dus ja Mark en Regina, er is er weer één van jullie ouders.
Worden jullie nog verwend zeg.

Eenmaal op de begane grond hebben we de camper opgezocht en onze lunch klaargemaakt.
Op naar ons volgende onderdeel van deze dag.
Het Cave & Basin National Historical Museum. Daar kon je het basin in, een badhuis wat is omgebouwd tot een thermisch zwembad. Maar daar hadden we geen zin in en dus hebben we een stuk gewandeld. De kans op beren is erg groot in dat gebied. Nou tot op heden hebben wij het echt bij die ene Amerikaanse beer gehouden.
Voor de zekerheid neemt Wieb wel steeds als we gaan wandelen het statief van de filmcamera mee. Bewijst die in ieder geval zijn nut.

De middag was nog lang niet om, krijg je als je vroeg op pad gaat!
Dus wat zullen we gaan doen?? Het dorpje maar eens in.. kijken of het leuk is en of er een goede parfumerie is, wie weet.
Banff is een heel leuk stadje, gezellig en voldoende winkeltjes om in te kijken, we hebben een aantal restaurantjes ontdekt, dus de Griek gaan we maar eens uitproberen woensdag avond.
Verder is er een museum waar we nog heen willen. En we willen het Hoodoo pad lopen, helemaal, of in ieder geval een stuk ervan.
Verder willen we nog langs twee meren, waar gewandeld kan worden en naar de top van een berg. Het is nu maandag en we gaan donderdag weer verder, dus geen tijd om te vervelen.

Straks na de koffie, het is nu 20.10 gaan we nog een eindje lopen. Het Hoodoo pad, vanaf de camping is het uitzicht ervan het dichtstbij.

Het was even zoeken, maar het Hoodoo pad hebben we gevonden.
Volgens Canadezen moesten we de auto nemen want het was minstens 1 km lopen.
Ja hallo, goed maar niet gek!
Dus wij zijn in de aangewezen richting gaan lopen.
Het blijft mooi hier, bij het eerste uitkijkpunt stond vermeld dat er nog drie uitkijkpunten zouden zijn. Die wilden we lopen, want als je een hele km moet rijden moet er toch ook echt wat te zien zijn.
Een aantal keren vond Thea het eng, maar ze is wel door blijven lopen.(smal pad langs afgrond)
Het uitzicht werd ook steeds mooier. Toen we eenmaal terug zouden gaan was de vraag; over de grote weg of toch weer door de bossen??
Toch door de bossen.
Fantastisch die uitzichten die we hebben, over meren, rivieren, kleine plaatsjes en tegen de grote bergen op kijken.

Leuk om te vermelden: Wieb heeft nooit of nauwelijks nagels, ze breken af op zijn werk of de velletjes moeten worden afgebeten. Door het vele rijden, heeft hij nu dus wel nagels.
Bij Thea die geen nagels bijt, zijn nu diverse nagels kapot, ze zijn gebroken, niet afgebeten, maar wel heel duidelijk ingescheurd. Benieuwd bij wie van ons twee de nagels nu ook stand houden.

Gelukkig ook vandaag op de momenten die we buiten wilden zijn was het droog, soms met zon. Terwijl we in een winkel waren regende het en deed de net gekochte paraplu daarna goed werk.Net terug uit Banff op de camping heeft het ook gespoeld.
En toch zijn de goden ons qua droogte wel goedgezind.