29 mei via Grand Teton/Yellowstone nr Gardiner,MT. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 29 mei via Grand Teton/Yellowstone nr Gardiner,MT. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

29 mei via Grand Teton/Yellowstone nr Gardiner,MT.

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

01 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag,1e doel bereikt.

Met het opstaan was het nog bewolkt/ mistig dus de foto’s van de Grand Tieten zijn niet gemaakt. Ook op ansichtkaarten zijn ze niet te zien.
Vandaag waren we laat, pas tegen 10 uur gingen we op pad maar de parken waren dichtbij.
Wat hebben we weer veel gezien vandaag.
Voor we het Grand Teton Park ingingen zag Wieb aan de kant van de weg een Pronghorn staan. Lijkt een beetje op een eland.
Terwijl Wieb uit de camper ging om te filmen, kwamen er nog een paar aan, en begonnen ze met elkaar te rennen en staken ze de weg over.
Als eerste zijn we naar Oxbow bend gegaan, daar heb je een prachtig overzicht van een aantal meren bij elkaar. Ze lopen eigenlijk in elkaar over, steeds met een stukje land ertussen.
Daarna naar Jackson Lake dam and Reservoir,waar we hebben gewandeld.
Daar achter ligt een groot stuwmeer. Omdat het erg koud was zijn de wandelingen redelijk kort gebleven.
Toen naar Signal Mountain, een berg 2314 m, daar hebben we in het restaurant iets genuttigd en gelijk souveniers gekocht.
Daarna door naar Mountain view turn out. Daar was een overzicht over de bergen en hun ontstaan, het zijn en blijven indrukwekkende dingen die bergen.
Toen naar Cathedral Group turn out. Mooi,houten klein kerkje.
Wieb wilde graag naar String lake, daar weer even de benen in beweging. We hebben daar wel diverse mooie foto’s gemaakt. Het is alleen heel vreemd om de dode bomen in de rivier en op de grond te zien liggen. De dode bomen zijn het gevolg van een grote brand. In het park gaat de natuur zijn gang en worden de bomen pas als ze een gevaar vormen voor mens of dier weg gehaald.
Daarna Jenny Lake, daar wilde we nog kijken of er nog een shuttle boot ging, maar daar waren we al te laat voor.
Toen terug naar het visitors centrum en voor Wieb een mooi t- shirt
Toen richting Yellowstone park gereden en ondertussen Pronghorn nog diverse malen gefotografeerd.
Via het Jackson Lake en vele de uitzichtplaatsen naar Yellowstonepark.
In het park zijn we bij Lewis River gestopt, om de River met donderend geraas te filmen,
Vervolgens kwamen we bij het Lewis Lake, dat is nog bevroren en er ligt zelfs sneeuw op. Onze bestemming van vandaag was Old Faithfull Geyser.
Voor dat we daar waar waren, kwamen we nog langs de Kepler cascade.
Een hele serie watervallen achterelkaar, Wieb heeft gefilmd, Thea vond het te koud worden, de koukleum!!

Eenmaal bij Old Faithfull geyser aangekomen, was het echt koud geworden. Eerst een rond gelopen langs een aantal van de vele, vele geysers.
De Old Faithfull spuit trouw om de 90 min., dus daar werd het wachten op.
We hadden geluk, na ons rondje lopen duurde het niet lang meer of de Old Faithfull zou gaan spuiten, zo’n 15/20 meter de lucht in. Adembenemend mooi! Je moet je die geysers voorstellen als het water wat uit je boiler komt, maar dan vele malen heter. Het is ook verboden om vanaf een bepaalde afstand bij de geysers te komen. Je voelt en ruikt de zwavel van de geysers heel sterk. En Wieb maar filmen, toen verder want het werd toch al aardig etenstijd.

Nog div. malen gestopt voor uitzichten of het fotograferen van verschillende dieren.
De weg naar de camping was op sommige stukken vreselijk slecht, we gaan eens kijken welke route we morgen nemen en hoeveel we dan van die weg moeten rijden.

We hadden gezegd een frietje onderweg, maar we waren al zo laat dat de trek over was.
Uiteindelijke hebben we wat in elkaar geflanst en zijn nu dus gewoon moe.
Het internet doet het hier niet, dus wachten geblazen.
Morgen weer een dag Yellowstone.