30 mei, Yellowstone National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 30 mei, Yellowstone National Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

30 mei, Yellowstone National Park

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

01 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag,door het Yellowstone Park.

Vandaag toch nog weer lui gedaan. We hadden gezien dat er toch wel restaurantjes waren in dit hele kleine plaatsje dus we zouden ons vanavond toch maar trakteren.
Eenmaal in het park bleek al snel dat de route die we wilden rijden naar de Beartooth Pass, met zijn 3600 meter één van de hoogste passen van Noord-Amerika gesloten was, waarschijnlijk vanwege de sneeuw, die nog veel in Yellowstone te vinden is.
Toen naar de Canyon Village, konden we vandaar na een bezoek aan de Canyon verder naar het Yellowstone Lake. Nou mooi niet!!!

Ook de weg net voor de Canyon Village was afgesloten, dus dat hield in dat we ook hier om moesten draaien.
Maar voordat we dat gedaan hebben, zijn we eerst nog naar de Upper Falls gelopen.
Het laatste stuk van de Upper Falls heeft Thea, als angsthaas,( hoogtevrees) niet meegelopen.
Daarna daar nog het restaurant in ( dachten we) bleek alleen een souveniers en gift shop te zijn en wat snacks.
Met weer een hele ervaring rijker wij maar eens de kaart erbij, want wat gaan we nu doen?
Het Yellowstone Lake konden we wel vergeten .We zouden het halve park om moeten rijden.
Met de zekerheid dat we het meer niet meer op zouden kunnen. Dat vonden we geen nut hebben.
Dus besloten we om dan maar richting de Old Faithfull te gaan en de geysers en andere mooie stukken die we gisteren moesten laten liggen maar te bekijken.
Aangezien het park maar een aantal wegen heeft, kwamen we bij één van de ingangen terecht.
En daar viel ons oog op een grote hoeveelheid geysers ,Mammoth Hot Springs, waar we makkelijk een eind bij konden gaan lopen. Dus dat gedaan. Er waren vele verschillende paden die we konden volgen en daar hebben we een flink stuk van gewandeld, lees geklommen.
Toen we uiteindelijk weer bij de camper kwamen was het al over zessen geweest.

Dus op naar een restaurant. Dat was niet makkelijk, niet alles zag er leuk of open uit. Het bleek dat het ivm Memorial Day ( maandag ) is. Vandaar dat er zoveel dicht was.
Uiteindelijk zijn we er bij één terecht gekomen waar het heel gezellig was, goede menukaart en snelle service. Erg vol, je moest wachten op een plaatsje en heel belangrijk ook heel lekker eten. Voor herhaling vatbaar, maar morgen gaan we weer op reis ergens anders heen, dus dat zal niet lukken.
We waren redelijk op tijd op de camping en de wacht is nu tot het donker genoeg is, in Thea´s ogen al wel, zodat Wieb nog naar het dorpje kan lopen, er heerst hier een cowboysfeertje, leuk om te filmen.