27 mei naar Arco via Craters of the Moon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 27 mei naar Arco via Craters of the Moon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

27 mei naar Arco via Craters of the Moon

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

28 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag

Na een heerlijke boottocht is het vandaag wel even flink rijden.( de straf voor het maar 30 km rijden dinsdag.)
Lijkt eerst wel mee te vallen, maar al na een paar uur begint de slaap/ verveling toe te slaan.
Wat ga je doen als je om 08.00 uur vertrokken bent en niet weet wanneer je op de volgende camping bent.
Oké foto’s maken, wat filmen, maar op een gegeven moment houd dat ook op.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik wat dat betreft een slechte ben, het lange stil zitten, wachten tot er weer een stukje landschap verandert waardoor je weer helemaal op leeft of er iets te zien is aan de kant van de weg, als een historical moment is niets voor mij. De veranderingen van het landschap, de historie vind ik geweldig maar dat lange zitten………..
Wieb heeft er veel minder moeite mee, maakt foto’s tijdens het rijden, de engerd, geniet van het landschap en krijgt het ook nog voor elkaar om als het echt niet anders kan ook maar koffie te drinken tijdens het rijden.
Misschien komt het ook wel dat Wieb zijn aandacht bij het rijden moet houden en dat hij daarom er minder moeite mee heeft.
Hij weet zelf uit ervaring hoe het is om mee te rijden maar ik vind het zelf helemaal niet leuk, het is net of het me niets kan schelen en dat is dus niet waar maar ja hoe vul je zo’n dag?
Bij de diverse punten dat we wel naar buiten konden hebben we dat ook gedaan, even een frisse neus. Dan kan je er altijd beter tegen.
Op naar het volgende stukje, tot er weer iets te zien is.
We hebben vandaag vele weersveranderingen gehad.
Weggereden met zon, heerlijk toch? Al snel werd het bewolkt, kom je ook overheen.
Toen begon de regen, minder leuk het werd kouder en boven in de bergen hadden we natte sneeuw, oké wel natte maar het is en blijft sneeuw. Vervolgens gingen we de zon tegemoet, ziet er beter uit, ja tot je in de verte een partij wolken ziet hangen dat je je afvraagt of je die voorbij gaat of er midden in komt te zitten!De hemelsluizen gingen dus open.
Deels dus, het is een prachtig gezicht de bergen voor een deel nog in de zon en voor een ander deel in de regen soms zelfs mist. Er zijn prachtige foto’s van gemaakt dus ook hier weer herinneringen van. Vlak voor Arco kwamen we bij de Craters of the Moon, we zijn er nog niet helemaal achter hoe dit landschap is ontstaan, maar het is het effect van de maan. Daar zijn we er ook uit geweest, wel filmen en foto’s maar niet lang bij regen is het niet echt gezellig wandelen of lang van het uitzicht genieten. Wel hebben we vanuit de camper er nog een tijdje naar zitten kijken, wat is ook dit weer mooi. Diepe kuilen,roodachtige stukken steen zaten er tussen.
We zijn droog op de camping aan gekomen, maar stonden nog maar net en zaten te bedenken naar het restaurant aan het begin van de weg te gaan lopen dat het weer begon te regenen en toen toch wel heel flink. En om dan de camper los te koppelen om te gaan eten, terwijl je genoeg hebt in de vriezer………
Vanaf dat moment is het niet meer droog geweest tot middernacht.
We hebben wel een boodschappenlijstje gemaakt,het brood was voldoende voor vrijdag morgen, maar verder was het op, net als diverse andere dingen.
Uiteraard ons verslag, foto´s geplaatst en op tijd naar bed. Woensdag na de boottocht duurde het lang voor we sliepen steeds weer de dingen die we gezien hadden, het gevoel van nog in de boot te zitten, hield ons behoorlijk uit de slaap.
En vanwege de lange dag wilde we op tijd naar bed, dat werd door de verslagen/foto’s dus niets.
Uiteindelijk zijn we toch maar naar bed gegaan in de hoop voldoende te kunnen slapen.
Gelukkig is dat gelukt.

• 28 Mei 2010 - 09:46

Sandra:

Hallo Wieb en Thea.
    Zo te lezen begint jullie rondreis nu wat beter te gaan. Jullie zien in ieder geval genoeg. Kan niet wachten tot onze jongens de deur uit zijn, om ook een rondreis door Amerika te gaan maken. Door de foto's kan ik in ieder geval een beetje meegenieten.