27 mei,toelichting - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 27 mei,toelichting - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

27 mei,toelichting

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

28 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag

Alweer één week zit er op en wat hebben we ongelooflijk veel gezien!
De USA is echt een land van tegenpolen, van onbegrensde mogelijkheden.
Het ene moment rijden we in een vlak land, de noordelijke provincies, nog geen 10 min later zijn we bij een effect van de Ardennen, alleen zijn de Ardennen dan zo klein.
Dan rijden wel door een gebied met alleen maar meren.
Vervolgens belanden we binnen een korte tijd op het nationale park de Hoge Veluwe.
Het is zo divers, zo mooi hier.
Eigenlijk is wat we jullie vertellen maar een fractie van het zien, doorgeven is zo moeilijk.
Maar we doen ons best
Het is heel leuk om te zien dat er gereageerd wordt door jullie.
Het is een avond vullend programma, maar het is zo leuk om te doen.
Op de avonden na het eten, gaan we zitten om de buurt, Wieb voor de foto’s en film te importeren en naderhand wordt er een verhaal gemaakt door Thea. De volgende keer is het andersom.
Foto’s voor de dagen zoeken we weer samen uit, kortom gezellig bezig zijn ermee en weer herinneren hoe het precies was.
Maar zoals ik al zei onbegrensde mogelijkheden. Staan we op een camping met volop internet, doen onze mobiele telefoons het niet! Niet te geloven, niet getreurd we gaan een eindje aan de wandel en dan zal het wel lukken, nou mooi niet.
Het is vanaf dinsdagmiddag tot donderdagmiddag geweest dat we zonder mobieltjes zaten.
Toen die het wel weer deden, bleek dat we ook al sms jes hadden ontvangen, gelukkig niets verontrustend maar toch!!

Het leuke van deze reis is ook dat we geschiedenis ontdekken, soms hele kleine dingen waar we het bestaan nooit van hebben geweten, we leren dus ook veel. Bijv toen wij woensdag de boottocht hebben gemaakt werd ons over de Snake River verteld, heel leuk, je ziet ook echt een slang als je naar die rivier kijkt. Gisteren zijn we langs Craters of the Moon geweest, willen we wel weten wat het precies is, vandaag kwamen we bij Big Lost Rivier, bij de Palisades Dam, van al die dingen willen we nu weten het hoe en waarom. Ook dat zoeken we op. Loopt die Snake River nu echt helemaal tot hier door? Daar hebben we dus ook het internet voor nodig en de ene keer lukt het ons wel om het te vertellen, de andere keer niet omdat we het niet kunnen vinden. Vandaag willen we proberen of we iets van die dingen kunnen achterhalen. Gewoon om er bij te vermelden maar ook om zelf te onthouden.

Het laatste stukje van onze reis van vandaag was al echt naar Yellowstone. In een lang gedeelte werden we gewaarschuwd voor overstekend wild, nou we hebben niets gezien, maar je gaat wel kijken. We hadden een beeld van deze vakantie/reis. We wisten dat we veel zouden reizen, maar alle stops die we maken bij historical ahead overs maken veel goed.
Wat ons is op gevallen, in Nederland vind je om de zoveel km een rustplaats, nou zoek maar verder hier gebeurt het dat we er na een dikke 200 honderd nog niet één hebben gevonden.
Of je vind er één en je bent hem al voorbij omdat het bord vlak voor de rustplaats staat.
Vreemde borden vinden we ook. Geel vierkant bord op zijn kant: Game Grossing.
Bumps for trucks.Op de weg staat er wel eens geschreven aan de linker en rechterkant:Xing en rechts Xang natuurlijk!!
Watch for Rocks oké die is duidelijk maar Watch for Stocks?
Wieb heeft ook erg moeten wennen aan de stoplichten boven de weg en het mogen afslaan als er geen auto’s aan komen en jij naar rechts gaat. Steeds iets nieuws.
Van dit stukje zijn er geen foto’s. Wilde het gewoon met jullie delen.