10 okt. tour door Antilope Canyon. - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 10 okt. tour door Antilope Canyon. - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

10 okt. tour door Antilope Canyon.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

10 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Page

Uitslapen en de zon scheen….. wat wil een vakantieganger nog meer?

Het plan van de ochtend was voor mij niet helemaal duidelijk, maar dat was het probleem niet.

Dichtbij en dan ‘gewoon’ lekker lopen. Horseshoe Bend. Ik had de naam al zien staan tijdens de tocht hierheen maar er geen erg in gehad wat het nu eigenlijk was, alleen dat het er heel druk was. Een wandeling naar de Colorado rivier, die door de Grand Canyon loopt. Uiteraard de vorm van een hoefijzer. Eerst een stuk omhoog en dan een flink stuk naar beneden.

Wieb heeft de wandeling naar beneden gelopen, ik ben naar boven mee geklauterd, had geen adem meer over en toen had Wieb zoiets van je weet dat we vanmiddag ook moeten lopen hé?

Ja gelukkig wist ik dat, dus ik ben boven blijven wachten en heb om me heen gekeken, naar alle mensen die naar boven kwamen of naar beneden gingen, leuk om te zien.

Ik heb bewondering voor een ieder die naar boven, vervolgens naar beneden, de rivier bekijken, daar rond lopen en vervolgens in omgekeerde volgorde weer terug.

Sommige waren kapot en andere liepen vrolijk verder alsof ze even naar de buurtwinkel waren gegaan.

Ach ja onderscheid moet er wezen.

Nadat Wieb terug kwam hebben we nog even boven zitten kijken en zijn toen naar de camper gegaan.

Daar hebben we eerst maar eens de lunch gebruikt, ontdekt dat er meer zijn die dat zo doen. Ons ondertussen verbaasd hoeveel mensen die een camper gebruiken steeds een openbare wc gebruiken, zeker als je weet hoe vies ze zijn.

Na de lunch op ons gemak naar de volgende etappe van vandaag. Een bezoek aan de Antilope Canyon.

Mooi op tijd aangekomen. Nadat we te horen hadden gekregen: helemaal geen enkele tas mee de Canyon in, is Wieb de tas met het flesje drinken en medicatie naar de camper gaan brengen.

Gewacht tot we weg konden. De jeep’s stellen op zich niet zo heel veel voor. Het zijn eigenlijk trucks met twee rijen banken en een dak erboven.

De chauffeuse wist hoe je hard kon rijden en dat deed ze dus ook. De rit duurde ca. 20 min, de rondleiding 45 min en de rit weer terug. We gingen met 3 jeep's tegelijk, dus 42 personen. Aangezien er nog een touroperator voor deze Canyon is, kun je dus raden wat er gebeurde. Het was er eigenlijk te druk om fatsoenlijke uitleg te krijgen en foto's te maken zonder iemand er op. En dan zegt ze dat ze vroeger 5 mensen op een rondleiding had, maar sinds het internet.....Ik zei dus dat het haar werk was. Ja dat is zo. Als je dit beter wil doen moeten ze minder rondleidingen organiseren. Maar ze vangen ook een hoop dollars per groep, daar heb ik haar niet over gehoord. De Canyon zelf was wel mooi.

Na dit middag vullend programma weer naar de camper en terug naar de campground. Wieb foto’s kijken en ik verhaaltje.

Hopelijk lukt het ons om vanavond nog wat achterstallige verhaaltjes te plaatsen, want zowel onze avonturen als de foto’s blijven wel achterwege zo.

• 12 Oktober 2018 - 12:16

Jeanne:

Hallo Thea en Wieb.
    Alle mooie verslagen gelezen en foto,s gezien.
    Vergeleken met wat jullie allemaal zien, is het hier maar saai.

Alleen over het weer hebben we niet te klagen.
    Vandaag 23 graden en morgen een beetje warmer , dus dat wordt lekker buiten zitten.

Sjoerd gaat iedere dag de boel sluiten en openen.
    Groeten en nog twee weken genieten