7 okt. van Las Vegas naar Grand Canyon Village. - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 7 okt. van Las Vegas naar Grand Canyon Village. - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

7 okt. van Las Vegas naar Grand Canyon Village.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

07 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Bij het wakker worden tikje er zachtjes regen op het dak.

Niet leuk, want de tocht voor vandaag is via de Hooverdam naar de Grand Canyon, nu gaat die tocht wel door maar met mooi weer is altijd leuker.

Bij Lake Mead hebben we de America the Beautiful pas gekocht die ons ook toegang verschaft tot de overige Nationale Parken.

Eenmaal aangekomen bij de Hooverdam was er de security, de personen auto’s in een lange rij, de bussen en RV. ‘s werden er uitgehaald, om sneller door te laten gaan. Alle luiken moesten open.

Het toilet en het nog niet opgemaakte bed, de douchecabine en onder 2 banken werden gecontroleerd.

Have a nice day!

Iets op lot 13,14,15 moesten we zijn. Nadat we een plek hadden gevonden om te staan (met dat grote apparaat) hebben we een stukje gewandeld, maar ook hier gold weer: we moesten nog een eindje rijden, niet wetende hoelang we nog moeten rijden, want de tijd van Tomtom is niet dezelfde als die wij rijden, met die benzine slurper.

Eenmaal doorgereden, draaien kon niet, kwamen we boven en moesten daar de draai terug maken, leuk de hele rit naar beneden, in omgekeerde volgorde zie je toch ook weer leuke en mooie dingen.

Toen de weg naar de Grand Canyon opgezocht, maar ca 3 ½ uur rijden.

Een aantal malen was het in de verte boven de heuvels / bergen donker, nattigheid of zou het sneeuw zijn?

Hoe dichter we zelf bij de donkere wolken kwamen des te sneller moesten de ruitenwissers hoe werk gaan doen. Het was dus ‘gewoon ‘regen.

Toch jammer, want het was een lange rit en dan zijn ruitenwissers niet het leukste om tegen aan te kijken.

Het werd ook kouder, na een keer tanken kwam Wieb in korte broek binnen met de mededeling moet je mijn benen eens voelen. Ja in korte broek was het natuurlijk helemaal koud.

Al vrij snel zag ik wit op de bergen in de verte. Rotsblokken, daken van huizen of……….. juist ‘gewoon’ sneeuw. Net nadat ik dat tegen Wieb had gezegd kwamen we ook langs de weg flinke sneeuw hopen liggen. Onderweg bordjes die de hoogte aangaven. 4000 ,4500,5000,5500 en nu op 6000 foot, ca. 2000 m. Dus wordt het kouder.

8 jaar geleden stonden we tijdens ons avontuur na een week in de sneeuw. Tot die tijd was het ook lange broeken weer geweest en gebleven. Zou dat nu ook zijn?

Nu hebben we er al 7 dagen met korte broeken opzitten met temperaturen rond de 25/30 graden.

Hopelijk komt dat wel weer terug.

De temperatuur voor vandaag is gezakt naar 15/17 graden, daarbij de sneeuw en uiteraard de lange broek.

Het zal een koude nacht worden en morgen zal het ook zeker niet super warm worden, maar ach daarna zien we wel weer, we houden goede moed. Als het maar droog is.

We staan nu bij de Grand Canyon in het bos, kachel aan.