24 sept. De camper bij El Monte ophalen. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 24 sept. De camper bij El Monte ophalen. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

24 sept. De camper bij El Monte ophalen.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

24 September 2018 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een rusteloze nacht, wel slapen, niet slapen was het rond 07.30 weer tijd om er uit te gaan. Het ontbijt was van 04.30 tot 09.00 ( gratis ), een lopend buffet.

Nog 2 bananen en 4 cinnamon muffins meegenomen voor de tijd die we op het vervoer naar El Monte RV moesten wachten.

Het koste nog even moeite maar uiteindelijk is het bellen gelukt, toen het vervoer zelf. Er was voor ons door Jan Doets geregeld dat er vervoer zou zijn van het hotel, naar El Monte. Daar heeft Wieb toch behoorlijk voor moeten kletsen omdat voor elkaar te krijgen, hij had ook een email van El Monte paraat, maar uiteindelijk kreeg hij te horen dat we om 12.00 uur bij de receptie moesten staan en daar zouden we tussen 12.30 en 13.30 opgehaald worden.

We werden om 12.30 opgehaald. Er moesten nog 2 stellen opgehaald worden en ook naar El Monte gebracht. Een hele rit hebben we door San Francisco gehad, met aardig wat uitleg, mooie oude gebouwen gezien. Rond 14.30 uur waren we bij El Monte. Daar de hele handel van papieren in orde gemaakt en op zoek naar onze camper. Dat valt niet tegen. Volgens ons een maat groter dan besteld.

Bij het rondje uitleg werd er een klein bagageruim opengemaakt, waar nog troep van de vorige in bleek te liggen. Slecht opgemerkt, bij de verdere uitleg bleek dat het grote bagageruim aan de achterkant niet dicht was. Het zou in orde worden gemaakt maar het grote bagageruim was nog steeds niet dicht toen de camper naar de plaats voor ons werd gereden. Ook de persoonlijke uitrustingen waren er nog niet. De bestelde stoelen voor buiten zouden ook nog komen. Zelf moesten we even de camper van binnen controleren op eventuele gebreken, zodat wij daar niet aansprakelijk voor kunnen worden gesteld. Het leuke van deze camper vind ik dat hij nog maar 5 maanden in gebruik is en dat we een buiten douche hebben. Leuk detail. Het heeft nog wel even geduurd, maar uiteindelijk was het in orde. Een grote plastikbak met bestek en 2 grote zakken met linnengoed.

Het linnengoed is er, de lakens, dekens en kussens ook. Helaas geen extra linnengoed voor de keuken. Slim dat we dat hebben mee genomen.

Oké, we kunnen echt op reis. Even van de handrem afhalen. Tja…….. dat was nog een dingetje, dat was niet verteld en na enig proberen heeft Wieb toch maar een medewerkster die rond liep gevraagd waar de handrem zit. Die was eigenlijk verbaasd dat ons dat niet was verteld.

Daarna toch echt op weg, uiteraard hadden we problemen met de Tomtom en ook het verkeer zat behoorlijk tegen. Op weg naar San Francisco was een ongeluk gebeurd (bank van de auto gevallen en 3 auto’s behoorlijk beschadigd) en de file, kijkers naar het ongeluk aan de andere kant, leverde ook aardig wat vertraging op. Toen namen we zelf de verkeerde afslag en kwamen aan de andere kant van de rijbaan terecht in een nog langere file. De Nederlanders kunnen er wat van, maar de Amerikanen maken het nog bonter. De afslag al voorbij kwamen de auto’s gewoon omgedraaid (spookrijders) de snelweg af, om zo eerder uit de file en thuis te zijn. Toen wij merkte dat er zo’n lange file was, hebben wij besloten om er nog van te voren af te gaan. Bovenaan links gegaan, om daar maar even niet naar Tomtom te luisteren en kijken waar we terecht zouden komen, dat ging goed. Alleen onze reistijd werd langer en de tijd die we overhielden om op tijd op de camping te zijn werd steeds korter.

Volgens afspraak konden we tot 18.00 uur op de camping inchecken en anders even bellen als het niet lukte.

Het laatste dus, maar opnemen deden ze niet. Op goed geluk dan maar hopen dat we toch nog op tijd zouden zijn. Nee dus. Wieb besloot de camper dan maar op de parkeerplaats buiten de camping te zetten, maar met een rondje lopen over de camping vonden we een lege plek.

Eerst even eten gaan inslaan, het enige wat we in ‘huis’ hebben is koffie ( van thuis) en verder……….. niets. Het drinken is op, geen water, geen brood, dus die boodschappen zijn dringend. Ik had ergens halverwege de middag gezegd dat ik frietjes wilde eten, weet ik veel waarom, maar die moesten of in de oven of in de magnetron. Nu hebben we beiden, maar toch vonden we het niet zo’n goed idee.

Uiteindelijk werden het kipnuggets, ook altijd goed en een zak met groente en aardappelen om zo in een keer te bakken, want vooral voor vanavond was dat erg makkelijk. Ondertussen de bak met pannen opengemaakt en meer niet dan dat gevonden. Geen bekers, geen glazen, kortom…………. Hoe is het mogelijk, ligt dit aan ons? Dus Wieb op pad met een lijstje met boodschappen. Bekers vergeten te noemen, maar uiteindelijk hoefde dat niet want………… wie zoekt het daar nu… in de plastic zakken met linnen goed zaten borden, bekers en bestek. Wij hadden al gekocht, maar gaan wel proberen dat toch terug te brengen. Wieb aan het bakken, helaas de lucht die uit de zak met groente kwam was erg ui ruikend, en tja dan is het al gebeurd. De speurtocht naar de camping, het missen van spullen, die op plekken liggen die je niet verwacht, het nieuw kopen wat weer niet nodig blijkt te zijn. Kortom het was genoeg voor Wieb.

Gas uit, jas aan en we gaan friet eten! Friet eten, jas aan? Ja aan de overkant zit een soort Mac Donald daar gaan we naar toe. Ik hoef die ui zooi niet en eet jij het dan alleen wel op? Nou ja liever met ons twee, maar als jij niet mee eet…..

Dus de ui zooi is in de prullenbak belandt, goed begin van de vakantie. Thuis heel weinig weg gooiend en nu al de eerste dag bingo. Bij terugkomst, nog de koffers verder uitpakken, bed opmaken en redelijk op tijd lagen we op bed. Al gauw hadden we in de gaten dat we toch de extra dekens nodig hebben, dus die erover. Dakraampje dicht gedraaid, het werd steeds frisser.

En hopen op een goede nachtrust.