23 okt. naar Yosemite NP. - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 23 okt. naar Yosemite NP. - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

23 okt. naar Yosemite NP.

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

23 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vanochtend op tijd op, de was moest gedaan worden en we wilden nog even aan de gang met de foto’s en verhalen omdat we nu weer een dag of 3 achterlopen.

Nadat de was opgehaald was hebben we ons hele bed met ondergoed en sokken belegd en de deuren met handdoeken behangen om dat het niet droog was. Kortom het wassen is maar zozo in de vakanties maar in dit geval was de droger helemaal prut. Het was een ineen machine, prettig is het dus niet geweest.

Onderweg naar het Yosemite park moesten we een paar boodschappen doen, daar troffen we een Amerikaans echtpaar, dat helemaal lyrisch is van de parken, vooral die in Utah. Ze willen met een camper nog eens langs de westkust trekken en de oceaan voelen.

Heel mooi om mensen te treffen die in deze staat wonen en daar dan ook nog zo lyrisch over doen.

Ze gaven ook aan dat voor de parken eigenlijk allemaal op zijn minst drie dagen moet worden uitgetrokken als je alle trails wil lopen.

Tja en die tijd hebben we niet.

Na wat op onthoud waren we dus wat later in het park dan de bedoeling was.

Bij de toegangspost gevraagd naar campings voor RV, daar zijn er 2 van. De 1ste is al vol en de 2e is 1,5 u rijden. Aan het einde van de Yosemite Valley zijn er nog een paar first come first serve. Wel of niet een camping in het park of wat anders, het was een puzzel. Wieb zag een telefooncel een heeft daar gratis! met de reserverings lijn gebeld. Maar alleen nog een paar plaatsen voor wie er het eerst is. Dus een risico, zijn ze vol dan terug het hele eind en dan is het donker en heb je nog niks.

( een Amerikaan zag Wieb bellen en zijn mond viel open van verbazing, die telefooncel was in geen 20 jaar gebruikt zei hij. Hij heeft er een foto van gemaakt).

Besloten om het park uit te rijden en dan naar de 2 campings er buiten te gaan. De 1ste was nog plek, op een kwartier van de west ingang. En dat voor een hele mooie prijs. (Onderweg onder een gevaarlijk overhangende rots door gekomen en door een smalle rots/tunnel moeten rijden).

Camper zoveel mogelijk horizontaal gezet tussen de herfst kleuren en eten gemaakt.

Nu de foto’s gaan uitzoeken zodat we als we weer internet hebben alles in een keer kunnen plaatsen.

• 28 Oktober 2018 - 17:40

Joey:

Ook dit is weer een mooi verhaal
    Erg avondtuurlijk
    Mooie foto’s
    En wat een slang zeg
    Zal wel leuk zijn geweest zo live
    Bbbbbrrrrrrrrr
    Tot weer ziens he Grt Joey & San

• 30 November 2018 - 11:16

SJOUKJE:

Lieve Thea en Wieb,
    fijn om te horen dat jullie zo genieten maak je veel foto's?
    De tijd kort al in, we kijken er naar uit. Liefs mamma