4 juni naar Calgary - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 4 juni naar Calgary - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

4 juni naar Calgary

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

05 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Vrijdag,

We zijn in het stadium aangeland dat de ritten niet meer zolang zullen zijn en we onderweg ook rustig de tijd hebben om rond te kijken.
We zijn lang weg, dat realiseren we ons heel goed, maar we hebben nu tot 2 maal met landgenoten gesproken die een deel van onze reis maken en die er max. drie weken voor hebben uitgetrokken.
Zij maken dus die hele lange ritten, hebben eigenlijk geen tijd om onderweg te rusten en komen iedere avond laat op een camping aan om hoogstens een dag rond te kijken en vervolgens weer vroeg op te moeten voor de volgende lange dag.
En dan voelen we ons echt heel bevoordeeld dat wij wel zo lang weg kunnen en mogen zijn.
We genieten met volle teugen iedere dag weer. Ook al weten we ondertussen dat jullie in temperatuur van 20 graden en meer zitten en wij niet hoger dan de 20 zijn geweest.
Vandaag moesten we weer redelijk op tijd op. De afstand was niet lang, 250 km maar we wilden op tijd in Calgary zijn, zodat we vanmiddag de stad nog in konden gaan.
Net als in iedere andere land op deze aardbodem kent ook de provincie Alberta het woord Wegwerkzaamheden. Wat een ellende als je toch al niet bekend bent.
Maar goed we moesten er doorheen en dachten dat het misschien slim zou zijn om dan ook maar gelijk de boodschappen te doen. Nou je kunt beter proberen te verhongeren dan hier levensmiddelen halen. Mensenkinderen, voor een liter melk in Nederland betalen we € 0,65 hier mag je er omgerekend dik € 2,00 voor neerleggen. Brood kost hier minimaal € 1.75 !!
En dat is dus met alle produkten. Alleen Dr. Pepper cola is dezelfde prijs en die kochten we allang niet meer.
Maar goed eten moet, dus ja daar kunnen we ons ook niet te druk over blijven maken. We snappen nu wel waarom wij op ZONDAG 23 mei 2 uur voor de Amerikaanse grens in de file gestaan hebben. Benzine is daar OOK een stuk goedkoper,hier 0,90 ct per liter,daar 2,9 per 3,8 liter( 1 gallon).
Door de wegwerkzaamheden en de boodschappen waren we toch later als we hoopten.
Goeie raad is duur, toch nog naar Calgary of toch maar op de camping blijven?
We besloten om te blijven, om 10.00 uur gaat er hier morgenochtend vanaf de camping een busje dat ons naar het centrum brengt en als we willen om 18.00 uur weer opgehaald worden. Wij willen met schemer nog de toren op dus dat wordt een lange dag morgen.

• 05 Juni 2010 - 06:29

Tru En Gert:

Hee Wieb en Thea, we weten natuurlijk niet wanneer jullie dit lezen, maar we willen Wieb toch even van harte feliciteren met zijn verjaardag.
    Fijne reis verder!
    liefs van ons.

• 05 Juni 2010 - 08:32

Hennie:

Hallo luitjes,
    Gaaf hè, zo'n lange reis met zoveel indrukken. En dan vandaag even Wieb's verjaardag in Calgary vieren, van harte! Geniet lekker verder van deze geweldige ervaring.
    Liefs van mij.

• 05 Juni 2010 - 09:52

Erna:

Hoi Thea en Wieb, wat een prachtige verhalen zit ik toch telkens te lezen en ik het echt is het natuurlijk nog veel mooier. Genieten jullie maar lekker door hoor.
    Wieb, gefeliciteerd met je verjaardag en ook vandaag een hele fijne dag gewenst.
    Groetjes