20 mei via Schiphol naar Vancouver,Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 20 mei via Schiphol naar Vancouver,Canada - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

20 mei via Schiphol naar Vancouver,Canada

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

20 Mei 2010 | Canada, Vancouver

Donderdag,het begin van onze GROTE reis.

Na nog een snel afscheid door de buurvrouw gingen we om 12.00 uur op weg.
Veel te vroeg of mooi op tijd waren we op Schiphol.

Wereldreizigers die we zijn moesten we eerst even kijken hoe het werkt, dat was snel gedaan.
Inchecken, koffers afgeven, waarvan er één 5 kilo te licht was en één 3 kilo te zwaar.
Het werd door de vingers gekeken met de mededeling dat ze de volgende keer wel goed verdeelt moeten zijn. Dat scheelde betalen.

Met de kinderen de tijd gaan doden:
Eerst maar eten, dan vliegtuigen kijken en dat zijn er veel dus dat kun je lang volhouden.
Om kwart voor vier naar de douane, nog uitbundig zwaaien en we waren uit het zicht.

Langzaam slenterend richting gate en na een lange rij bij F4 bleek dat de vlucht naar Vancouver was omgezet naar F8. En dan mag je in een nieuwe rij aansluiten.
( stond al de hele dag verkeerd, want de vliegtuigen waren niet verplaatst)
Toen we bij F4 stonden te wachten, zagen we dat de controles naar Amerika veel scherper waren dan bij naar Canada. Je werd goed gefouilleerd, alles door de scanner en sommige moesten voor verdere inspectie mee.
Maar ook voor Canada geldt: zakken leeg, riem af en in sommige gevallen ook hier de schoenen uit.

Onze vlucht verliep goed, uit voorzorg werd er zuidelijker gevlogen dus duurde de vlucht duurde ong. 15 min langer.maar je bent toch moe dus dat merk je niet.

Wieb heeft niet kunnen slapen, Thea wel die heeft een kleine 2 uur geslapen/gedommeld en dat scheelde toch.
De douane hier in Canada bleek een formaliteit: loop maar door.
Wel stempels.Dan de koffers, dat duurde langer en toen op zoek naar het hotel.
Dat was snel geregeld,er was nog een Nederlands stel en die moesten naar hetzelfde hotel, die hadden al gebeld en het busje was al onderweg.
In het hotel inchecken en naar onze kamer. Eenvoudig maar schoon.
Toch eerst maar eens gaan eten, want vooral Wieb had erge trek.
Echt lekker, het vlees was heerlijk mals, de groente goed gaar alleen de hoeveelheid.
We hadden genoeg trek dus dat was het probleem niet, maar als je er ook al een glas drinken bij hebt staan.
Wilt U een dessert? Nouja eigenlijk wel, maar alleen als ik de rest van mijn drinken mee kan nemen. Geen probleem, er kwam een take-away beker, ( idee Mc Donalds)
Dus namen we een dessert, een lemon pie voor Thea en voor Wieb apfulstrudel met slagroom en ijs. Voor Thea gold ook hier te veel.
Vogeltjes bedankt voor deze tip.
Gezien het tijdsverschil zijn wij rond 21.15 naar bed gegaan ( plaatstelijke tijd) en ja Nederland had er toen al haast een hele nacht opzitten.
Wieb was de eerste die wakker werd, door zijn heup waar hij wel vaker last van heeft als hij op een harder bed slaapt. Dan wordt je onrustig in je slaap. Ik werd wakker met rugpijn.
Uiteindelijk zit ik nu in de sprei gewikkeld het verhaal van onze eerste dag te schrijven terwijl Wieb probeert nog een uurtje te slapen.
Dadelijk gaan we douchen, eten en dan weer een drukke dag.
Camper ophalen, info over de camper, boodschappen doen en naar de camping.