19 juni Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu 19 juni Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Wieb en Thea Jonkman - WaarBenJij.nu

19 juni Prince Rupert

Door: wiebenthea

Blijf op de hoogte en volg Wieb en Thea

22 Juni 2010 | Canada, Prince Rupert

Zaterdag

Vandaag een beetje rustig aan.
Lekker in de zon gezeten en voor de variatie weer eens wat was ’s morgens.
Terwijl de droger zijn best deed voor ons zijn wij even naar de rederij gelopen.
Toch wel heel vervelend als je ’s morgens om half zes bij de pier bent en de gegevens zijn niet binnen of niet juist.
Volgens mij heeft Wieb daar een voorziene blik voor ondertussen , alles was nagekeken en klopte maar we kregen van haar nog een voucher die we alleen maar hoefden af te geven.
Wij naar buiten, Wieb pietje precies die hij is, stopt en blijft lezen: Ik ga terug want dit is niet goed!!
Nee inderdaad, wel de datum van 20 juni maar vanaf Port Hardy en dat is dus niet mogelijk.
Ook dat weer veranderd en weer terug naar de camping.
Was opgevouwen en gegeten.

’s Middags nog een poosje naar Prince Rupert zelf.
Nu is ons al bekend dat er bij kleinere en grotere plaatsen de verloedering toeslaat in het centrum omdat er aan de rand van de stad grote centra’s worden neergezet, voor ons kooplustigen.
Ook in Prince Rupert geldt dat, het is echt heel jammer, je wekelijkse boodschappen doe je in de mall, en die zijn er niet in het centrum dus daar ga je dan ook niet in.
Ook Prince Rupert mag zich onder die plaatsen scharen.

Maar er is wel een mall in het centrum van het stadje. Dat hebben we eerst maar eens met een bezoek vereerd.
De muggenbeten werden wel groter en lelijker en de jeuk dus ook.
Wieb vond het beter om maar eens te kijken of er niet een soort van apotheek is die advies kon geven.
Ja, in een Mall waar anders??
Op advies hebben we pilletjes gekocht en daar moest ik er dan per keer 2 van innemen.
Oké het nadeel zou kunnen zijn, dat ik slaperig of duizelig zou kunnen worden.
Nou het eerste werkt dus echt. Sliep ik al na kleine stukjes auto rijden, nu werd het nog erger. Maar goed, met het trouw in nemen van 2 dagen is de jeuk weg en heb zijn er nu korstje over gebleven die je dus weer open krabt. Lastig die beestjes, met hun gebijt.

In Prince Rupert zelf hebben we nog een stukje langs de haven gelopen, gezien hoe de vis in bakken werd gedaan om vervolgens te worden schoongemaakt.
Na aankoop van jawel een t-shirt voor Wieb en deze keer ook een voor Thea zijn we langzaamaan weer op de camper aangegaan.
Bij aankomst op de camping stond er een andere camper op onze plek.
Maakt niet uit omdat het voor een nacht is, maar ja op wiens plek staan wij dan??
Dus Wieb met die ‘buurman’ naar de beheerder, nou beheerder heeft ze wat zijn werk betreft niet allemaal op een rijtje dat was wel duidelijk. Wist niet hoe en wat, maar de plek waar wij stonden zou leeg blijven, kortom dat was geen probleem.

Ook het internet wat wij hadden toen we ’s avonds aankwamen was spoorloos verdwenen toen we het voor de volgende serie van verhalen en foto’s aan wilden hebben.
Heel wazig verhaal over een niet werkend modem als er teveel mensen gebruik maken van zijn netwerk, kortom lekker duidelijk.

We zijn dus lekker op ons ( nieuwe ) plekkie gebleven, na een tijdje komt er een camper aan die we al eens waren tegen gekomen, onderweg.
Nederlanders uiteraard; kort van stof maar het is vakantie dus dat hoeft van mij ook helemaal niet.
Ook zij zouden de volgende ochtend met de ferry mee, maar hun verhaal was toch wel heel erg extreem. Die hadden nu hun derde andere plek te pakken! In drie dagen tijd.
Ach je hebt altijd baas boven baas.

Na het eten heeft Thea zich nog een poosje bezig gehouden met het reisverslag van de dag.